Sistemul informatic al CNAS, "funcţional în curând"
Directorul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate spune că furnizorul softului lucrează de câteva zile la repararea sistemului informatic astfel încât să fie reluată în curând activitatea la parametrii normali.
Articol de Marilena Frâncu, 13 Ianuarie 2011, 19:52
Întreruperea funcţionării Sistemului Unic Informatic Integrat din Sănătate, inaugurat recent, nu afectează decât în mică măsură activitatea cu publicul, susţin reprezentanţii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, care promit că situaţia va reveni la normal, până luni.
Premierul Emil Boc l-a convcat joi, pe şeful Casei, la guvern, unde au discutat situaţia creată, timp de o oră şi jumătate.
La final, niciuna din părţi nu a vrut să facă declaraţii.
Până luni a fost sistată activitatea cu publicul pentru plata contribuţiei la ghişee şi pentru primirea documentelor pentru adeverinţele de asigurat.
Directorul general al Casei, Dorin Ionescu, precizează că este vorba de o eroare internă a softului care gestionează această bază de date a Sistemului Informatic Unic Integrat.
"Utilizarea lui a pus în evidenţă o eroare, să spunem, a softului principal, softul care administra bazele de date.
"Furnizorul acestui soft din America lucrează la el de câteva zile şi dezvoltă o corecţie în aşa fel încât să putem porni din nou activitatea, la performanţa normală", a explicat directorul CNAS.
Deşi sistemul gestionează datele a peste 50.000 de beneficiari, defecţiunea nu a fost cauzată de suprasolicitarea sistemului.
Sorin Ionescu a afirmat că sistemul a fost conceput pentru 30 de milioane de asiguraţi şi 100.000 de furnizori.
"La ora actuală, noi avem numai circa 20 de milioane de asiguraţi şi vreo 30.000 de furnizori; deci, n-a fost atinsă capacitatea maximă", a mai spus directorul CNAS.
"Şi NASA a avut probleme din cauza softului"
Sorin Ionescu susţine că problemele apărute sunt absolut normale, având în vedere dimensiunea softului.
"Softurile se pot defecta în orice moment. Este cunoscut că aeroportul Heathrow, din Londra, nu a funcţionat trei zile din cauza unei defecţiuni de soft.
"NASA a avut asemenea probleme, o navetă americană a stat în plus două zile pe orbită din aceasă cauză.
"Băncile îşi schimbă sistemele informatice şi au avut închise bancomatele două-trei zile. Sunt evenimente, până la un punct, normale; din păcate, imprevizibile", a explicat directorul CNAS.
Purtătorul de cuvânt al Casei Municipiului Bucureşti, Cristina Călinoiu, a precizat pentru Radio România Actualităţi că oamenii au înţeles situaţia şi joi la ghişeele Casei nu s-a mai creat aglomeraţie.