Sistem electronic de taxare pe Autostrada Soarelui
Începând cu 15 martie CNADNR va introduce sistemul electronic de taxare pe A 2 la Fetești.
Articol de Alex Lancuzov, 28 Ianuarie 2015, 08:17
Din 15 martie pe Autostrada Soarelui la Fetești va fi implementat sistemul pilot electronic de taxare care va permite trecerea liberă prin dreptul stațiilor de taxare.
Surse din cadrul CNADNR spun pentru RRA că timp de o lună noul sistem va fi în teste și va funcționa în paralel cu plata la ghișee urmând ca cel mai târziu în timpul minivacanței de 1 MAI șoferii să poată plăti taxa prin SMS sau on line prin intermediul unui portal dedicat.
Cum va funcționa sistemul electronic :
Potrivit proiectului încă în lucru se dorește desființarea barierelor și trecerea liberă a șoferilor care pot achita electronic taxa în cel mult 24 de ore de la înregistrarea pe camerele de monitorizare urmând ca pentru autovehiculele care nu figurează cu taxa plătită să fie emisă o amendă contravențională.
Practic sistemul va fi asemănător cu cel al rovinietei electronice ceea ce implică și modificarea legislației pentru a se emite și sancțiuni.Totodată, la Fetești vor fi păstrate și două benzi din cele 7 existente unde vor funcționa clasicele bariere pentru a da posibilitatea conducătorilor auto să plătească taxa cu bani lichizi.
Una dintre problemele pe care le anticipează drumarii va fi preselecția culoarelor cu trecere liberă sau a benzii cu barieră.
Cel puțin 4 milioane de euro neîncasate în vara lui 2014
În iulie și august 2014 taxa de pod de la Fetești a fost suspendată inițial la sfârșit de săptămână și ulterior zilnic din cauza coloanelor de mașini care depășeau frecvent 10 km.
iar Compania de Drumuri nu a încasat peste 4 milioane de euro prin suspendarea taxei.
În plin sezon estival pe la Fetești circulă zilnic aproape 30 000 de autovehicule taxa fiind cuprinsă între 13 și 91 de lei pe trecere în funcție de categoria de tonaj a autovehiculului.
În vara anului trecut directorul general CNADNR, Narcis Neaga explica lipsa unor soluții moderne de taxare printr-o clauză a contractului de finanțare europeană a barierelor și care prevedea că timp de 7 ani nu se poate schimba sistemul existent.