Simulare de jaf pe drumul Mocăniţei
Grupurile de elevi care vor opta pentru o călătorie cu mocăniţa pe ruta Sovata - Câmpu Cetăţii până pe data de 20 noiembrie vor avea posibilitatea să participe la o simulare de jaf identică cu cele din Vestul Sălbatic.
Articol de Raul Matiş, Târgu Mureş, 02 Noiembrie 2011, 16:05
Grupurile de elevi care vor opta pentru o călătorie cu mocăniţa pe ruta Sovata - Câmpu Cetăţii, până pe data de 20 noiembrie, vor avea posibilitatea să participe la o simulare de jaf identică cu cele din Vestul Sălbatic, prin oprirea trenului de către un grup de bandiţi călare, potrivit siteului www.mocanitasovata.ro.
Mocăniţa ''Sovata'' sau locomotiva cu aburi pentru linie îngustă face parte dintr-un lot de 10 locomotive construite în 1949, în Polonia, din care două au ajuns în România, iar una dintre ele a ajuns la Sovata.
Mocăniţa funcţionează cu cărbune sau lemn de esenţă tare, rezervorul de apă are o capacitate de 3 mc, iar cel de combustibil de 3 tone.
Garnitura de tren are 3 vagoane, două închise şi unul tip gondolă, care au o lungime totală de circa 12 metri şi o capacitate de 90 de locuri.
Viteza maximă a mocăniţei este de 35km/h, durata unei călătorii dus/întors este de 1 ora şi 30 de minute, iar călătorii vor putea asista incluisiv la pornirea locomotivei şi la alimentarea ei cu apă.
Refacerea căii ferate înguste pe tronsonul Sovata – Câmpu Cetăţii a avut loc în perioada noiembrie 2010 – iulie 2011, iar repunerea în funcţiune a mocăniţei a avut loc în august, anul acesta.
Inaugurarea primei garnituri de tren care parcurgea şi ruta respectivă a avut loc în 31 ianuarie 1915, iar din 1997 circulaţia trenurilor pe această cale ferată îngustă a fost închisă.