Simplificarea completării cererilor adresate către autorităților locale
Românii nu vor mai fi obligați să dea datele despre domiciliu atunci când completează cereri adresate autorităților locale.
Articol de Florin Lepădatu, 31 Mai 2022, 14:34
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI - Românii nu vor mai fi obligați să dea datele despre domiciliu, atunci când completează cereri adresate autorităților locale, pentru rezolvarea unor probleme legate de serviciile publice.
Așa prevede un proiect de lege votat de Senat și susținut de toate grupurile politice.
În prezent legislația stabilește că cetățeanul, atunci când completează o cerere la primărie, de exemplu, trebuie să furnizeze toate informațiile legate de identitatea solicitantului, multe dintre ele, fără o relevanță administrativă.
Ce schimbări au făcut senatorii, ne spune Amalia Bojescu: ” În proiectul de lege se interzice instituțiilor publice și organelor de specialitate să ceară persoanelor fizice alte date de identificare decât nume, prenume, cod numeric personal, seria și numărul actului de identitate. În cazul persoanelor juridice, se vor putea solicita numai date referitoare la denumire, forma de organizare, codul unic de identificare și adresa sediului social. În expunerea de motive care însoțește proiectul de lege, se precizează că Administrația publică este în continuare îngreunată de un sistem birocratic, chiar dacă sunt progrese în privința digitalizării. În plus, prin eliminarea cerințelor inutile, printre care și domiciliul persoanei, se asigură o mai bună respectare a datelor cu caracter personal, având în vedere că accesul la anumite documente ce conțin astfel de date nu este în totdeauna securizat.”