Serviciul de urgenţă 112, "sufocat de apeluri abuzive"
Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Marcel Opriş, a declarat că doar un sfert dintre apelurile venite la 112 sunt reale.
01 Iulie 2011, 14:30
Potrivit autorităţilor care gestionează serviciul 112, doar un sfert din apeluri sunt reale, motiv pentru care îmbunătăţirea funcţionării acestuia este pusă în dificultate.
Una dintre mizele ideii apelului unic de urgenţă este faptul ca apelul să ajungă foarte repede, exact la seriviciul căruia i se adresează, fie că este vorba despre Ambulanţă sau despre Pompieri.
Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Marcel Opriş, a declarat vineri la o dezbatere pe tema funcţionării numărului de urgenţă 112, că, oricât s-au străduit autorităţile să reducă numărul de apeluri care reprezintă de fapt glume şi nu situaţii reale de urgenţă, procentul acestora este în continuare de peste 70%.
Marcel Opriş a explicat consecinţele abuzurilor în folosirea numărului unic european de urgenţă.
"Existenţa acestui fenomen ne împiedică să trecem la unele strategii mai eficiente de administrare a dialogului cu cetăţeanul, de genul că am dorit să facem dispecerate integrate în asemenea manieră încât în momentul în când i s-a răspuns cetăţeanului, să se şi treacă la acţiune.
"Problema este că nu ştii dacă este un apel real sau un apel abuziv. A trimite către un apel, în glumă, resurse, înseamnă să nu ai să trimiţi acolo unde într-adevăr ai nevoie de ele", a declarat Marcel Opriş.
Potrivit lui Marcel Opriş, vitală pentru funcţionarea numărului de urgenţă este rapiditatea procesării apelului, funcţionarea unii dispecerat integrat, care să asigure un timp scurt în care persoana aflată într-o situaţie de urgenţă, ajunge la serviciul specific de care are nevoie.
112, "ar trebui să fie unicul număr de urgenţă promovat în UE"
Important mai este - a subliniat şi subsecretarul de stat din ministerul sănătăţii, Raed Arafat, iniţiatorul, în România, al unităţii mobile de urgenţă SMURD, ca numărul să fie singurul promovat în întreaga Europă.
"Deci, acuma, că 112 începe să fie cunoscut, trebuie să convingem ţările europene ca 112 să rămână unicul număr şi să lăsăm orgoliile şi să lăsăm totul la o parte şi să ştergem de pe maşinile noastre numerele vechi, treptat, cum a făcut şi România şi alte ţări din Europa, care au făcut acest pas.
"Deci, au fost etape. O etapă în care populaţia a fost învăţată, o etapă în care au mers numerele în paralel unul cu celălalt şi, după asta, etapa care a rămas un unic număr", a declarat Raed Arafat.
Potrivit unei directive europene, adoptate de mai bine de 10 ani, 112 este numărul unic pentru apeluri de urgenţă în toate statele Uniunii Europene.
După cum arată Asociaţia Numărului European de Urgenţă, cu sediul la Bruxelles, orice cetăţean european, care apelează 112 oriunde în Uniunea Europeană ar trebui să primească ajutor specializat, cât mai repede posibil, la locul accidentului.