Serviciul 112 din România, apreciat la nivel european
Directorul STS, Marcel Opriş a declarat la Radio România Actualităţi că rezultatele confirmă acţiunile întreprinse de STS în ultimii ani.
Articol de Victor Caraculacu, 09 Martie 2010, 20:55
Din decembrie 2008, cetăţenii europeni au posibilitatea de a apela gratuit la serviciile de urgenţă, atât de la telefoanele mobile, cât şi de la cele fixe şi asta, din orice punct al Uniunii Europene, formând 112, mai exact, numărul european pentru urgenţe.
Cu toate acestea, doar unul din patru europeni ştie că acest număr este disponibil şi în alte state membre, iar aproape trei din zece persoane care l-au utilizat în alt stat decât cel de reşedinţă s-a confruntat cu probleme de limbă.
Un studiu al Comisiei Europene plasează România pe primele locuri între ţările Uniunii Europene în ceea ce priveşte gradul de informare, precum şi utilizarea numărului 112, în caz de urgenţă şi asta, după ce România a fost implicată anterior într-un proces de infringement, declanşat de Uniunea Europeană, ca urmare a neîndeplinirii la timp a obligaţiilor de implementare a serviciului.
Directorul STS, Marcel Opriş a declarat la Radio România Actualităţi că rezultatele cofirmă acţiunile întreprinse de STS în ultimii ani.
"Rezultatul nu este deloc surprinzător deoarece el nu vine decât să confirme setul de acţiuni întreprinse în anul 2007-2008, pentru care 112 din România, prin reprezentantul său STS, a fost premiat, în februarie 2009, de către organizaţia specifică, INA", a mai spus Marcel Opriş.
Din punct de vedere tehnic, serviciul 112 din România este capabil de a prelua 1200 de apeluri simultan.
Directorul STS a declarat că, în medie, un apel este procesat în interiorul STS la un interval de 23-24 de secunde, ceea ce înseamnă posibilitatea de a gestiona 3500-4000 de cazuri pe minut. Totuşi, din cele 1200 de apeluri, 75% sunt în clasa de non-urgenţă.
"Este o capacitate extraordinară să poţi să gestionezi atâtea. Acum, evident, că în dispecerate, în funcţie de complexitatea cazului, se întâmplă mult mai multe lucruri , unele intervenţii pot fi mai de durată, coordonarea durează, dar din aceste 1200 de apeluri, în principiu, şi asta e rău, în principiu, în jur de 75% sunt apeluri care sunt în clasa non-urgentă, sunt apeluri în joacă, sunt apeluri abuzive, sunt oameni care vor să vorbească cu cineva şi nu au cu cine", a mai completat Marcel Opriş.
Directorul STS a mai declarat că o campanie publică de promovare, de popularizare şi de cunoaştere a capacităţilor serviciilor 112 impune nu numai dorinţa Serviciului de Telecomunicaţii Speciale de a-l promova, ci include şi un gen de voluntariat, "de promovare a ceea ce este util şi valoros în ceea ce se întâmplă în jurul nostru".
În acest context, Marcel Opriş a amintit de acţiunea benevolă a Societăţii Române de Radiodifuziune, care a semnat un parteneriat cu STS pentru promovarea mai activă a valorilor serviciului 112.
"112, până la urmă nu trebuie văzut doar ca un număr, este de fapt un set de valori care se pun de către stat la dispoziţia cetăţeanului. 112 include şi promovarea bunelor exemple", a adaugat directorul STS.