Serious Request – "Muzică pentru viață”, la Radio Reșița
Serious Request – "Muzică pentru viață” se va desfășura pentru prima dată in România, la Reșița.
Articol de Radio Reşiţa, 15 Decembrie 2016, 11:25
Serious Request este un proiect al radioului public olandez, dezvoltat prin postul național 3fm.
Proiectul a debutat în 2004.
Proiectul a fost exportat în 6 țări europene: Belgia (2006), Elveția (2007), Suedia (2008), Austria (2014), Lituania (2014) și Portugalia (2014);
Ce este Serious Request?
Serious Request reprezintă în fapt o campanie de strângere de fonduri, desfășurată timp de o săptămână, înaintea Crăciunului (19-24 decembrie);
Campania se desfășoară de obicei în parteneriat cu Crucea Roșie.
Cauza aleasă este, în cazul radioului olandez, una internațională (în 2015 – școlarizarea copiilor din zonele de conflict), dar ea poate și trebuie adaptată fiecărei piețe, pentru a fi ”vândută” eficient publicului.Numele proiectului este tradus/adaptat pentru fiecare țară;
În cazul Radio România Reșița campania se desfășoară sub sloganul „Muzică pentru viață”.
Pregătirea
Cauza este aleasă cu mare grijă și cu mult timp înainte de evenimentul propriu zis;
Noi ne-am propus să strângem fonduri pentru bolnavii de cancer. Totul pentru clinica de recuperare oncologică de la Slatina Nera, singura din România. Împreună putem oferi viaţă!
În această perioadă sunt pregătite materiale, astfel încât acoperirea cauzei alese să fie completă, complexă, dinamică, iar DJ-ii să aibă în permanență materiale care să susțină interesul publicului;
În acest an, echipa iși va instala ”Cartierul general” în centrul municipiului Reșița. Practic, în piața centrală se va reconstrui un radio (cu tot ce implică acest lucru), complet funcțional. Cunoscuți DJ-i ai postului vor susține liniile de program timp de o săptămână într-un studio de radio expus vederii publicului (Casa de sticlă).
Ce presupune?
Emisia neîntreruptă este interactivă și extrem de dinamică, este transmisă nonstop online, este promovată constant pe rețelele de socializare și susținută la/de TV;
Posturi TV ar trebui să realizeze reportaje zilnice despre eveniment, iar postul public de TV sa realizeze o emisiune în fiecare seară în care să se anunțe rezultatul intermediar;
În casă pot intra doar invitați (extrem de diferiți, de la politicieni la trupe care cântă live 1-2 piese) sau ziariști care iau interviuri DJ-ilor;
Pe o scenă aflată în apropierea Căsuței de sticlă au loc, des, momente artistice diferite, care susțin proiectul;
Cum se strâng banii?
Există, practic, trei modalități de strângere de fonduri:
- donațiile directe făcute de oameni în piață, la urna instalată lângă Casa de Sticlă, donații pentru care cer anumite piese (TOATĂ muzica difuzată în această săptămâna este ”la cerere”) sau în conturi bancare dedicate;
- licitațiile unor obiecte sau servicii venite din partea unor vedete (din orice domeniu): tricouri cu autograful unui sportiv, discuri rare, tablouri etc;
- inițiative private/izolate, subsumate cauzei principale (ex. elevi care fac prăjituri și le vând pentru a dona toată suma adunată);
Cum se finanțează?
Sunt trei surse de finanțare:
- bugetul radioului public;
- municipalitatea / administrația orașului gazdă;
- sponsorizări/finanțări din partea unor firme care acceptă să facă acest lucru FĂRĂ a avea parte de expunere;
Foarte important: pe toată perioada, singurele logo-uri promovate sunt al proiectului și al radioului.
Unde se organizează?
Serious Request – "Muzică pentru viață” se va desfășura pentru prima dată in România, la Reșița.
Municipalitatea este interesată să susțină organizarea pentru că proiectul poate fii ca un ”magnet” pentru turiști, si se presupune că aceștia pot participa și la alte evenimente conexe (târgul de Craciun).
Cum se încheie?
Casa se descuie în Ajun de Crăciun, când DJ-i ies în piața centrală, în uralele publicului;
Se va anunța suma totală și va avea loc un mare concert, transmis live on-air și online;
Proiectul este categoric unul cu mare potențial, menit să arate forța radioului public și rolul acestuia în societate.