Sancţiuni pentru anvelope de iarnă, "în orice sezon"
Directorul general al Autorităţii Rutiere Române, Florian Coman, spune că şoferii trebuie să aibă anvelope de iarnă pe drumurile acoperite cu polei sau zăpadă indiferent de perioada calendaristică.
Articol de Alex Lancuzov, 30 Septembrie 2011, 13:50
Ordonanţa de urgenţă privind obligativitatea echipării autovehiculelor cu anvelope de iarnă intră în vigoare la 1 noiembrie însă nu are o perioadă de valabilitate stabilită, a declarat în exclusivitate pentru Radio România Actualităţi directorul general al Autorităţii Rutiere Române, Florian Coman.
"Legea anvelopelor de iarnă se aplică începând cu 1 noiembrie anul curent dar nu are o anumită perioadă de valabilitate.
"Practic, toţi conducătorii auto trebuie să monteze gume omologate dacă circulă pe drumuri acoperite cu zăpada sau polei indiferent de perioada calendaristică", a precizat directorul general al Autorităţii Rutiere Române.
O altă completare adusă proiectului iniţial este aplicarea legii pe toate categoriile de drumuri deci şi în oraşe.
Sancţiunile prevăzute pornesc de la 2500 de lei şi ajung la 4000 de lei (cu posibilitatea de a plăti jumătate din minimul amenzii în 48 de ore) iar inspectorii ARR şi agenţii de poliţie rutieră vor verifica respectarea legii.
Pentru autovehiculele comerciale (autocare, automarfare şi autocamioane) cauciucurile de iarnă se montează pe axa de tracţiune iar pentru maşinile mici sunt obligatorii pe toate roţile, a mai afirmat la Radio România Actualităţi directorul general al Autorităţii Rutiere Române, Florian Coman.
În cazul anvelopelor de tip all season, directorul ARR recomandă conducătorilor auto să solicite producătorului sau montatorului certificatul de conformitate cu inscripţiile specifice - steluţa de gheaţă sau pictograma M+ S (Mud+Snow - noroi şi zăpadă)
Şoferii care rămân înzăpeziţi sau deteriorează drumul pot plăti despăgubiri dacă asigurarea nu acoperă întregul cost al intervenţiei cu utilaje specializate.
Iniţiatorul legii, Ministerul transporturilor, a motivat această decizie prin practica europeană dar şi ca urmare a deselor accidente cauzate de şoferii care nu îşi echipează maşinile corespunzător.