S-a lansat Strategia pentru Domeniul Digital
Pe termen scurt, autorităţile vor ca, până în primăvară, să distribuie peste 220 de mii de tablete cu acces la internet copiilor din clasa a III-a, spune ministrul comunicaţiilor.
12 Noiembrie 2014, 14:09
Strategia Naţională pentru Domeniul Digital în următorii şapte ani a fost lansată, la Bucureşti.
Ministerul comunicaţiilor intenţionează ca - prin îmbunătăţirea tehnologiei informatice - să contribuie la dezvoltarea economică şi la creşterea competitivităţii.
Principalele componente ale Strategiei sunt stimularea industriei IT şi reducerea barierelor administrative în relaţia cu statul, a explicat ministrul Răzvan Cotovelea.
"Priorităţile se referă la e-guvernare, e-sănătate, e-educaţie, adică elemente de tehnologie a informaţiei care vin şi reduc costurile, dezvoltă capacităţile de utilizare a fondurilor publice, dezvoltă, de asemenea, noi mijloace şi metode de pregătire, dacă ne referim la ciclul gimnazial sau la cel universitar, investiţii masive le dorim la nivelul întreprinzătorilor privaţi, în sensul în care vom avea scheme de ajutor de stat, scheme de sprijin pentru dezvoltarea afacerilor, dorim să avem o mai mare prezenţă a Fondului Social European în activităţile de formare şi reorientare profesională", a spus Răzvan Cotovelea.
La lansarea Strategiei Naţionale privind Agenda Digitală pentru România 2014-2020, ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, Răzvan Cotovelea, a mai anunţat că, pe termen scurt, până în primăvara anului viitor, autorităţile intenţionează să distribuie copiilor din clasa a III-a peste 220.000 de tablete cu acces la internet, care să completeze - în procesul educaţional - utilizarea manualelor digitale.