Românii, sceptici faţă de plata online sau cu cardul
Procedurile de securitate complicate au limitat dezvoltarea sectorului plăţilor online sau cu cardul, este concluzia unui simpozion organizat de "Ziarul Financiar".
Articol de Adrian Cristea, 17 Octombrie 2012, 15:14
Aproape trei sferturi dintre români nu au făcut niciodată o plată online, arată datele prezentate de companiile emiţătoare de carduri, la un simpozion organizat de "Ziarul Financiar".
Procedurile de securitate complicate, dar şi lipsa de viziune din partea unora dintre întreprinzători au limitat dezvoltarea sectorului, analizează experţii, care se aşteptau la creşteri explozive în acest an.
Românii cheltuiesc online aproape 700 de milioane de euro pe an, dar specialiştii spun că potenţialul este mult mai mare, ponderat deocamdată de reticenţa încă existentă în a face cumpărături pe internet.
În cel mult doi ani, valoarea sumelor cheltuite pentru produsele cumpărate de pe internet va depăşi un miliard de euro, estimează Gabriel Ghiţă, reprezentantul unei companii emiţătoare de carduri de credit.
Totuşi, avertizează acesta, chiar dacă numărul tranzacţiilor efectuate în România este acelaşi cu cel al plăţilor făcute în alte ţări, două treimi din bani vin de la cumpărători din străinătate.
Românii nu sunt deschişi către plăţile online sau cu cardul
Românii nu sunt încă deschişi către plăţile online sau cu cardul, pare să fie principala concluzie a specialiştilor care au participat la simpozionul organizat de "Ziarul Financiar".
De exemplu, a precizat Cătălin Creţu, directorul unei companii din domeniu, mai bine de jumătate dintre români nu au plătit niciodată cu cardul, în timp ce 80% nu au făcut o plată online.
S-a observat, totuşi, a adăugat Cătălin Creţu, o ameliorare a situaţiei.
În acest an, numărul celor care şi-au plătit taxele pe internet a crescut de cinci ori, iar creşterea ar putea fi mai mare dacă primăriile ar elimina comisionul existent pentru astfel de plăţi.
Reticenţa oamenilor nu este, aşadar, singurul motiv pentru care comerţul electronic nu s-a dezvoltat pe măsura aşteptărilor.
Lipsa de viziune şi de pregătire a unora dintre cei care oferă servicii online au făcut ca anumite firme să dispară, iar pe piaţă au rămas numai câţiva jucători mari.