Românii folosesc Internetul în special pentru informaţii
Ei sunt interesaţi într-o măsură mai mică de jocurile online şi accesarea reţelelor sociale.
08 Decembrie 2009, 12:51
Majoritatea românilor utilizează Internetul pentru a afla informaţii cu ajutorul motorului de căutare Google, pentru a primi sau trimite e-mailuri şi pentru a citi ştiri, fiind interesaţi într-o măsură mai mică de jocurile online şi accesarea reţelelor sociale, potrivit GfK România.
Acestea sunt concluziile unui studiu Omnibus realizat de GfK România privind obiceiurile de utilizare a Internetului.
"Studiul şi-a propus să afle care sunt principalele trei activităţi desfăşurate de internauţii români. Rezultatele arată că 62% dintre utilizatorii de Internet sunt persoane curioase cărora le place să se documenteze, de aceea caută diferite informaţii pe Google", se arată într-un comunicat al firmei de cercetare.
Următoarele pe listă sunt primirea sau trimiterea de e-mailuri, funcţie utilizată de 58% dintre respondenţi, şi citirea ştirilor - 55%.
Vârsta este un factor important de diferenţiere în ceea ce priveşte activităţile desfăşurate pe Internet.
"Pentru tinerii sub 25 de ani muzica este o activitate la fel de importantă ca şi citirea ştirilor. Astfel, 49% au declarat că ascultarea sau descărcarea de muzică reprezintă una dintre cele trei activităţi desfăşurate, faţă de 42% care urmăresc ştirile pe Internet".
Vizualizarea ştirilor pe Internet este practicată mai ales de persoanele cu vârsta între 35 şi 55 de ani, 72% considerând că aceasta este una dintre cele mai importante trei activităţi, faţă de 54% dintre persoanele între 25 şi 35 de ani şi 42% dintre tinerii sub 25 de ani.
În acelaşi timp, vizionarea de filme sau urmărirea unor programe TV pe Internet este o activitate preferată mai ales de persoanele sub 34 de ani.
Activităţile web 2.0 sunt în continuare în zona de nişă în România, având în vedere că 13% dintre persoanele intervievate aşează blog-urile între cele mai importante trei activităţi pe Internet, 10% jocurile on-line şi numai 6% accesarea reţelelor sociale.