România, ultimul loc la performanţa implementării educaţiei digitale
Ţara noastră se află pe un nedorit ultim loc în clasamentul european în ceea ce priveşte performanţa implementării educaţiei digitale.
Articol de Radiojurnal, 10 Decembrie 2020, 13:41
Aproape o treime din elevii români nu au avut acces la educaţie după închiderea şcolilor din cauza pandemiei de coronavirus.
În schimb, în statele dezvoltate 90% dintre copii au avut la dispoziţie instrument de învăţare de la distanţă - arată un raport al Parlamentului European referitor la elaborarea unei politici europene în materie de educaţie digitală.
Conform datelor prezentate astăzi, România este afectată de inegalităţile sociale, iar toţi copiii ar trebui să beneficieze de mijloace moderne de învăţare.
Ţara noastră se află pe un nedorit ultim loc în clasamentul european în ceea ce priveşte performanţa implementării educaţiei digitale.
Unul din cinci români nu au utilizat niciodată internetul şi mai puţin de o treime dintre ei au competenţe digitale elementare a declarat vicepreşedintele Comisiei pentru Educaţie şi Cultură din Parlamentul European, raportorul Victor Negrescu.
Victor Negrescu: /Peste 30/% dintre europeni nu au competenţe digitale elementare şi discrepanţele şi inegalităţile sunt foarte prezente atât între statele membre cât şi în interiorul statelor membre. Principala recomandare este de a aloca 10% din planurile naţionale de redresare şi rezilienţă pentru educaţie. Ne dorim de asemenea să intregrăm educaţia digitală în Mecanismul /Semestrului/ European şi să transformăm educaţia dintr-o cheltuială într-o investiţie coerentă în bugetele naţionale şi europene - este important cum ne raportăm la aceste elemente.
(RS)