România câştigă Cannes-ul pentru publicitate
După ce sâmbătă a câştigat două noi premii la festivalul de publicitate de la Cannes, agenţia McCann Erickson s-a întors în România cu un total de nouă premii. Cele mai importante sunt două Grand Prix-uri.
Articol de Ionuţ Dragu, 27 Iunie 2011, 11:02
Agenţia de publicitate McCann Erickson România a câştigat la Cannes, cel mai important festival de publicitate, două noi premii pentru campania "Noul Rom", un Titanium şi un Gold Lion.
Distincţia Titanium, primită sâmbătă seară, de McCann Erickson România, este un premiu care se acordă pentru cele mai bune şi inovative idei din festivalul de publicitate de la Cannes.
Totodată, McCann Erickson România a primit şi un Gold Lion la categoria Integrated.
În total, agenţia McCann Erickson România a primit, anul acesta, nouă premii în cadrul festivalului Cannes Lions, toate pentru campania "Noul Rom".
Astfel, în afară de Titanium-ul şi Gold Lion-ul primit sâmbătă seară, McCann Erickson România a mai primit la Cannes următoarele premii:
- Grand Prix la categoria Promo&Activation, secţiunea Best New Product Launch/Re Launch or Multi-Product Promotion at Retail;
- Grand Prix la categoria Direct Lions - secţiunea Traffic & Brand Building;
- Gold la Promo&Activation - secţiunea Food and Non-Alcoholic Drinks;
- Gold la Direct Lions - secţiunea Fast Moving Consumer Goods;
- Bronze la PR - secţiunea Best Launch or Re-launch;
- Bronze la PR - secţiunea Consumer Goods, including FMCG and Household Products;
- Silver Lion la Media Lions - secţiunea Best Use of Integrated Media.
McCann Erickson este prima agenţie din România care a câştigat Grand Prix la Cannes.
Totodată, este pentru prima dată când România obţine o astfel de distincţie la cea mai importantă competiţie de profil.
"Oscarurile publicităţii"
Bogdan Enoiu, directorul general McCann Erickson, a declarat, vineri, într-un interviu acordat gandul.info că "acest festival este unul dintre cele mai importante din industria noastră. Putem să le numim Oscaruri ale publicităţii, dar ele sunt cunoscute drept Leii de la Cannes (Cannes Lions) şi sunt echivalentul festivalului de film din acelaşi oraş".
De asemenea, Bogdan Enoiu a subliniat că "orice om care lucrează în publicitate îşi doreşte să ia, măcar o dată în viaţă, un premiu la acest festival. Lion-ul de la Cannes este moneda de recunoaştere în domeniul publicităţii. Cu cât mai mulţi lei ai, cu atât intri mai repede în istoria acestei meserii şi eşti dorit oriunde în lume".
Festivalul Cannes Lions s-a desfăşurat în perioada 19 - 25 iunie.
Video: Prezentarea ROM de la festivalul de publicitate de la Cannes. Sursa: McCann Erickson.