"Rolul serviciilor publice media este să ofere o perspectivă largă"
Interviu cu directorul media al Uniunii Europene a Radiodifuzorilor, Jean Philip de Tender
Articol de RADOR, 01 Octombrie 2016, 03:01
La Bucureşti s-a aflat, zilele acestea, directorul media al Uniunii Europene a Radiodifuzorilor, Jean Philip de Tender, care a explicat şi cum vede el rolul serviciilor publice în a scoate oamenii din bula informaţională creată de social media.
Jean Philip de Tender: "Cred că rolul serviciilor publice media este să ofere o perspectivă largă asupra a ceea ce se întâmplă. Rolul lor este să ghideze oamenii şi să-i ajute să-şi formeze o părere proprie, punând pe masă toate aspectele: şi albul, şi negrul. Şi cred că Radio România face o treabă grozavă. Aveţi mai multe canale, ajungeţi la audienţă, interacţionaţi cu ea - şi acesta este un exemplu foarte bun pentru cum trebuie să funcţioneze un serviciu public media şi cum îşi îndeplineşte rolul în societate".
Jean Philip de Tender consideră fantastic faptul că Radio România are o sală de concerte în inima Radioului, ceea ce deschide radioul către public. Iar zilele acestea Radio România aduce în sală oameni din alte ţări, un mod foarte bun de a-şi îndeplini sarcina de serviciu public.
Actualitatea Uniunii Europene a Radiodifuzorilor - UER- pare să se fi mutat acum la Bucureşti, unde, ieri, s-a desfăşurat întâlnirea grupului care se ocupă de schimburi muzicale. Iar dacă vă gândiţi la valoarea concertelor orchestrelor europene din Festivalul RadiRO de anul acesta, vă daţi seama ce valoare culturală reprezintă.
Jean Philip de Tender apreciază şi schimbul de experienţă şi idei cu managementul Radio România.
Jean Philip de Tender: "În cadrul UER, unde şi Radio România e membru, se face un schimb de concerte: este vorba de 3.000 de concerte anual. Am discutat cu preşedintele Radio România şi cu câteva persoane de la Ştiri despre câteva lucruri remarcabile pe care le faceţi. Am păstrat în minte nişte idei bune, am discutat cu ei şi despre provocări, despre faptul că, pe lângă radio şi televiziune, există şi online, şi despre cum trebuie trecute în online valoarea şi conţinutul ştirilor pe care le avem. Am discutat despre cum vă conectaţi, nu doar la românii din România, dar şi la românii din afara ţării. Cum îi ajutaţi să-şi redobândească identitatea şi rădăcinile".