Rolul comunicării corecte între medic şi pacient în reuşita terapeutică
Aproape 3 % din reclamaţiile făcute la Alianţa Pacienţilor Cronici din România se referă la comunicarea defectuoasă între medic şi pacient.
Articol de Marilena Frâncu, 21 Iulie 2016, 14:12
Aproape 3 % din reclamaţiile făcute la Alianţa Pacienţilor Cronici din România se referă la comunicarea defectuoasă între medic şi pacient - a declarat pentru postul nostru de radio, preşedintele Alianţei, Cezar Irimia.
El a explicat că toate cazurile sunt rezolvate punctual şi a insistat asupra rolului pe care îl care comunicarea în reuşita terapeutică.
Cezar Irimia: "Atunci când pacientul pleacă neinformat de la medic, nu ştie ceea ce i-a comunicat medicul, din varii motive, comunicarea a fost la un nivel prea înalt, academic putem spune, sau el nu are cunoştineţele necesare să înţeleagă ceea ce i-a comunicat medicul, atunci izvoreşte marea întrebare, marea nelămurire: Ce am? Ce a vrut să-mi transmită medicul? - sau medicul nu este bun că n-a ştitut să-mi explice, nu că nu înţelegem noi, pacienţii şi, de aici, o mare nebuloasă vizavi de comunicarea medic-pacient. Ne-am gândit, că acest proiect ar putea să aducă benficii majore pacienţilor, informându-i, atunci când ai informaţia, cu siguranţă dialogul este altul."
Problema a fost abordată şi în discuţiile din cadrul proiectului "Inteligenţa în sănătate", care are ca obiective creşterea accesului organizaţiilor de pacienţi în procesul decizional din domeniul sănătăţii.