Rezultatele simulării naţionale, "o radiografie a realităţii"
Ministrul educaţiei face apel la calm şi profesionalism, condiţii despre care spune că sunt necesare pentru creşterea nivelului de cunoştinte şi de mobilizare al elevilor.
Articol de Radiojurnal, 07 Martie 2014, 19:05
Ministerul Educaţiei anunţă că nu schimbă gradul de dificultate al subiectelor de la Evaluarea Naţională, pe care îl consideră mediu.
Invitat la Radio România Actualităţi, ministrul Remus Pricopie a cerut în schimb profesorilor să revină asupra acelei părţi din materie pe care elevii au dovedit, în funcţie de caz, că nu o stăpânesc.
Ministrul educaţiei, Remus Pricopie, consideră că rezultatele la simularea pentru Evaluarea Naţională sunt slabe la Limba Română, unde 66,95% dintre elevi au obţinut note peste 5 şi foarte proaste la Matematică, pentru că doar 30,4% ar fi promovat dacă testarea ar fi fost cea reală.
Cu toate acestea, şeful de la Învăţământ face apel la calm şi profesionalism, condiţii despre care spune că sunt necesare pentru creşterea nivelului de cunoştinte şi de mobilizare.
"Constatăm că atât mobilizarea este redusă, cât şi cunoştinţele, pentru că subiectele sunt de nivel mediu", a declarat Remus Pricopie.
Video: Ministrul educaţiei, Remus Pricopie, invitat la "Probleme la zi".
Ministrul educaţiei, Remus Pricopie, crede că rezultatele din vară de la Evaluarea Naţională vor fi mai bune doar dacă profesorii vor aprofunda la clasă partea din materie neasimilată de elevi, iar aceştia din urmă vor rezolva mai multe subiecte similare celor de la testare.
"Peste tot în lume şi toţi specialiştii în evaluare spun că dacă vorbim despre un training, atunci notele nu trebuie să fie trecute în catalog.
"Să ştiţi că nici evaluările pe care le introducem de anul acesta la clasele a doua, a patra şi a şasea nu vor fi notate în catalog", a mai spus Remus Pricopie.
Ministrul educaţiei, Remus Pricopie, a mai spus că rezultatele înregistrate la simulare reprezintă o radiografie a realităţii.