Rezultate simulare: Mai bine la română și mai slab la matematică
Simulările arată nivelul la care se află elevii înaintea examenului de evaluare naţională.
Articol de Radiojurnal, 17 Martie 2016, 18:52
Rezultatele simulărilor pentru elevii clasei a opta arată un nivel mai ridicat la Limba şi Literatura Română faţă de anii trecuţi, dar un nivel mai slab la Matematică, a spus astăzi Monica Anisie, secretar de stat în Ministerul Educaţiei, la postul nostru de radio, în emisiunea Probleme la zi.
În opinia sa, simulările arată nivelul la care se află elevii înaintea examenului de evaluare naţională.
Monica Anisie: Elevii şi profesorii trebuie să se concentreze asupra programei pentru examen dar în acelaşi timp să parcurgă şi materia până la final. Mai este încă timp să remedieze acolo unde profesorul clasei a constatat că există ceva ce elevul lui încă nu stăpâneşte.
Într-o săptămână va fi finalizată analiza privind rezultatele simulărilor, a anunţat în aceeaşi emisiune Ciprian Fartusnic, directorul Institutului de Studii ale Educaţiei. El a precizat că rezultatele preliminarii arată că performenţele elevilor sunt cu atât mai bune cu cât şcoala se află într-un mediu urban mai dezvoltat.
Ciprian Fartusnic:În momentul de faţă doar unu din cinci copii din mediul rural au reuşit să promoveze această simulare, însemnând să promoveze, adică să ai minim 5 la ambele discipline, faţă de puţin peste 40% în mediul urban.
Dintr-o dată, se vede o distanţă semnificativă. În momentul în care şcoala este într-o reşedinţă de judeţ, rezultatele sunt doar unu din doi copii nu au promovat, pe când dacă este doar din mediul urban dar nu este reşedinţă de judeţ, ponderea scade la unu din trei.
Directorul Institutului de Studii ale Educaţiei a anunţat că după finalizarea analizei simulărilor va fi prezentat un raport privind situaţia învăţământului gimnazial din România.