Revista presei centrale, 30 iulie
Articole din Adevărul, Evenimentul Zilei, România Liberă, Jurnalul Naţional şi Gândul.
30 Iulie 2010, 07:36
Aderarea României la spaţiul de liberă circulaţie, ordonanţa de guvern referitoare la reabilitarea caselor de către proprietar şi lansarea noului brand de ţară. Sunt principalele subiecte tratate în presa centrală de astăzi. Alex Olaru le trece în Revistă:
"Ultimele graniţe între România şi zona Schengen", titrează pe prima pagină Evenimentul Zilei. România speră să adere la spaţiul de liberă circulaţie în martie 2011, scriu jurnaliştii care adaugă însă:" Mai sunt multe de făcut".
Implementarea sistemului informatic necesar şi transpunerea lui inclusiv la nivel de componentă umană, modernizarea aeroporturilor şi anumite corecturi legislative, toate presupun costuri de aproape 500 de milioane de euro şi trebuie realizate anul acesta: vizita finală de evaluare a ţării noastre este programată pentru perioada noiembrie-decembrie 2010, precizează Evenimentul Zilei.
Titlu percutant în Gândul: Ordonanţă de Guvern. DACă NU RENOVEZI CASA, FACI PUŞCĂRIE. Jurnaliştii îşi nuanţează poziţia în articol si aduc lămuriri: Citez: "Potrivit unui proiect de ordonanţă, iniţat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului "Reabilitarea structural - arhitecturală exterioară a construcţiei" se va face din propria iniţiativă a proprietarului, pesoană fizică sau juridică, sau la simpla cerere a autorităţilor locale. Amenzile aplicate pentru nerespectarea obligaţiei de a-şi renova faţadele sunt cuprinse între 2.000 de lei şi 10.000 de lei. În cazul în care bucăţi din faţadă sau acoperiş produc vătămări trecătorilor, atunci pedeapsa poate fi chiar cu închisoarea.
Adevărul scrie astăzi despre rezultatele unui sondaj INSOMAR: Românii vor altă clasă politică. Majoritatea românilor ar înlocui cabinetul Boc. Problema e că nu au cu cine, apreciază ziarul, din moment ce Opoziţia e văzută ca o variantă doar de o treime dintre respondenţi.
Tot în Adevărul, despre controversele iscate de lansarea noului brand de ţară, articol însoţit de un background sănătos: istoria campaniilor de imaginie a fost întotdeuna umbrită de scandaluri.
Acelaşi subiect e de primă pagină în Jurnalul Naţional. Bate brandul frunza-n dungă! scriu jurnaliştii. Brandul de ţară, lansat cu cheltuială mare la Expoziţia mondială de la Shanghai, a declanşat un uriaş scandal. Sunt puse în discuţie logo-ul şi mesajul care deschid un program de promovare turistică în valoare de 75 de milioane de euro.
Altfel, România Liberă scrie astăzi despre cei 20.000 de români aflaţi în vacanţă în Grecia şi blocaţi de tensiunile dintre autorităţile elene şi camionagii. Turiştii care călătoresc cu maşinile personale nu mai au benzină în rezervor şi caută variante de a se întoarce acasă : mulţi se orientează către Albania, trecând graniţa cu feribotul.