Revista presei, 11 octombrie
Articole din Jurnalul Naţional, Gândul, Evenimentul Zilei, România Liberă şi Adevărul.
Articol de Daniela Coman, corespondent RRA în Franța, 11 Octombrie 2010, 07:36
"Unda de poluare cu susbstanţe toxice a ajuns în Dunăre" - titrează Jurnalul Naţional; Adevărul- "Vine valul toxic de la unguri"; Evenimentul Zilei- "Viitura s-a diluat. Ministrul mediului spune că nu există pericol de contaminare"; România Liberă: "Unda de poluare intrase ieri în Serbia şi se îndreaptă spre România - Pescarii aşteaptă unda toxică din Ungaria dând la peşte".
Adevărul ne spune "Cine e de vina pentru frigul din apartamente". Temperaturile scăzute din ultimele zile s-au resimţit în casele românilor dependenţi de sistemul centralizat de termoficare.
Multe CET-uri n-au pornit încă „furnalele“, iar în unele asociaţii de locatari administratorii nu deschid vanele blocurilor de teama facturilor prea mari. Trist este că mulţi români preferă să îndure frigul în apartamente decât sa platească încă din octombrie căldura.
România Liberă face radiografia celei mai importante autostrăzi şi demonstrează cum am ratat banii europeni pentru Nădlac-Constanţa.
Pe nici unul dintre tronsoanele dintre Nădlac şi Constanţa, gradul de absorbţie a fondurilor puse la dispoziţie de Uniunea Europeană nu depăşeşte 50%. În 2012, Ungaria va finaliza ultimul tronson de autostrada care o desparte de România, Mako-Nadlac.
Şoferii vor trece de pe o autostradă nou-nouţă cu patru benzi, pe un drum national cârpit. România n-a reuşit să ia decât 30 de milioane de euro din cele 4,57 miliarde puse la dispoziţie de Uniunea Europeană pentru infrastructură.
"Sute de milioane de euro pentru clientela de la CFR" - titrează Jurnalul Naţional.
Ziarul a cercetat licitaţii şi contracte şi a ajuns la următoarea concluzie: "în condiţiile în care starea proastă a infrastructurii feroviare provoacă întârzieri de zeci de minute şi chiar ore, pentru că trenurile circulă cu o viteză maximă de 60 de km pe oră, în ultimii patru ani CFR călători a investit peste 400 de milioane de euro numai pentru modernizarea vagoanelor sau pentru achiziţia de vagoane sau rame electrice noi. Indiferent de culoarea politică a ministrului, licitaţiile au fost căştigate de aceleaşi firme de casă ale mai marilor companiei. În acest timp, aproape patru mii de poduri stau să se prăbuşească, iar peste 5.500 de linii au nevoie de reparaţii capitale."
Gânduldezvăluie "Cum fac primăriile din marile oraşe "vad comercial" pentru hingherii de maşini".
Afacerea merge cel mai bine în orasele unde lipsa locurilor de parcare este mai mare, iar ziarul prezintă sitauţiile din Timişoara, Iaşi, Cluj-Napoca, Braşov şi nu în ultimul rând din Bucureşti, care este declarat campion la ridicarea maşinilor parcare neregulamentar, pentru că în Capitală se ridica între 600 si 1.200 de maşini pe saptamână, iar pentru recuperare se plăteşte între 500 si 850 de lei de maşină.
Tot Gândul analizează declaraţiile recente ale directorului FMI, francezul Dominique Strauss-Khan, care avertizează că actuala criză economică globală nu s-a încheiat.
"Criza economica prelungită pune omenirea în faţa unei "generaţii pierdute" de şomeri. Şomajul ameninţă democraţia şi pacea", consideră Strauss-Kahn, în timp ce miliardarul George Soros şi alţi lideri de opinie occidentali găsesc vinovată China de pierderea locurilor de munca în lume, prin refuzul ei de a-şi aprecia moneda.
În final, citez din România liberă "declaraţia zilei", al cărei protagonist este ministrul român de externe, Teodor Baconschi, care a devenit recent membru al partidului de guvernământ.
"Vă spun cu sinceritate că în 2012, dacă nu intram în politică, nu mai votam. Aş fi îngroşat rândurile celor nemulţumiţi, care se pregătesc fie de exilul extern, fie de exilul intern. Putem face o schimbare, cu condiţia de a ieşi din letargia civică. Toate comediile la care asistăm ne mănâncă fiecare zi din viaţă" - apreciază ministrul de externe, Teodor Baconschi.