Restructurarea ameninţă să decimeze CFR Cluj
În urma restructurării CFR, din cadrul regionalei Cluj vor dispărea mai mult de jumătate dintre trenurile personale care legau municipiul de oraşe mai mici.
25 August 2010, 12:25
Restructurarea CFR ameninţă să decimeze regionala Cluj. Opt trenuri personale din cele 15 gestionate de Regională vor fi desfiinţate.
Oamenii care foloseau aceste trenuri pentru a ajunge la muncă vor trebui să folosească maşinile de ocazie, deoarece autobuzele şi microbuzele sunt rare.
Mai mult de jumătate dintre trenurile personale care legau Clujul de oraşe mai mici vor fi desfiinţate.
De asemenea, 350 de oameni vor fi concediaţi. Punctul de revizie din Dej ar putea fi desfiinţat, după ce 39 de angajaţi vor fi aruncaţi în şomaj.
Oficialii Regionalei CFR Cluj refuză să comenteze planul de restructurare, însă liderii sindicali îl contestă.
Concedierile nu rezolvă problemele, spun sindicaliştii.
Preşedintele CNSLR Frăţia Cluj, Ştefan Roman, crede că restructurarea Regionalei CFR va duce la agravarea problemelor cu care se confuntă compania.
"Deja, calitatea serviciilor oferite de CFR este una scăzută. Ea va scădea şi mai mult, din cauza deficitului de personal. Mai mult, CFR va pierde clienţi din această cauză”, a spus liderul sindical.
Se orientează către transportul feroviar privat sau rutier
La rândul lor, călătorii spun că se vor reorienta către transportul rutier.
"Dacă nu mai am cu ce să vin din Huedin, o să mă duc la ocazia, altfel nu avem de face”, a spus unul dintre călătorii din gara din Cluj-Napoca.
Desfiinţarea a opt trenuri personale va aduce complicaţii pentru mulţi oameni din localităţile din jurul Clujului care munceau în oraş.
Călătorii spun că vor apela la maşini de ocazie pentru a ajunge la muncă, deoarece autobuzele şi microbuzele către zone precum Cojocna sunt rare.
Alţi oameni speră că traseele abandonate de CFR vor fi preluate de operatori privaţi. Aşa s-a întâmplat deja în judeţele Bihor şi Bistriţa-Năsăud.
Traseele respective au devenit profitabile pentru că au fost aduse trenuri mai noi, care consumă mai puţin combustibil şi pentru că pe trenurile private au dispărut călătorii fără bilet.
Şi asta pentru că biletele sunt vândute direct în vagoane.
"Este extrem de curios cum anumite trasee redevin rentabile după ce sunt preluate de firme private”, spune deputatul de Cluj, Mircia Giurgiu.