Renunţarea la fumat, "mai uşoară on-line"
Platforma on line lansată în urmă cu doi ani de Uniunea Europeană pentru renunţarea la fumat s-a dovedit eficientă, au arătat reprezentanţii unor organizaţii nonguvernamentale.
24 Mai 2013, 19:18
Potrivit unui eurobarometru publicat anul trecut, mesajele de pe pachetele de ţigări sunt recepţionate mai bine de adulţii de peste 35 de ani, în timp ce adolescenţii nu prea le iau în seamă.
Peste 50% dintre românii care fumează şi-au propus să renunţe al acest obicei în anul următor.
Este motivul pentru care Uniunea Europeană a decis suplimentarea campaniilor pentru renunţarea la fumat.
"Ex-fumătorii de neoprit" se adresează în special tinerilor şi presupune socializări pe această temă, prin intermediul unei platforme on line.
Medicul Ioana Munteanu, preşedintele Secţiei de Tabacologie a Societăţii de Pneumologie, explică de ce tinerii s-ar putea lăsa influenţaţi de astfel de mesaje.
"Noi, în general, recomandăm sevrajul nicotinic imediat, renunţarea la fumat imediat ce s-au prezentat la noi. Campania aceasta se adresează, în principal, fumătorului între 18 şi 35 de ani. Cred că sunt foarte receptivi la ea, pentru că fac schimb de păreri între ei. Nu este un specialist acolo care să le dea sfaturi pe care ei să le urmeze" spune medicul Ioana Munteanu.
Iulia Pop, o fostă fumătoare, spune că, graţie acestei campanii, mulţi ar putea să renune la ţigări.
"Am dorit să mă las fumat, am primit o grămadă de mesaje, încurajări; ai senzaţia că nu eşti singur, că sunt mai mulţi oameni care au problema ta gândesc ca tine şi încerci să te ţii departe de ţigări cu ajutorul lor" spune Iulia Pop.
Psihologii consideră că voinţa şi motivarea sunt cele mai importante elemente în lupta împotriva fumatului, iar campania iniţiată de Uniunea Europeană se foloseşte tocmai de aceste procese cognitive.