Registrul public de evidenţă a salariaţilor
Guvernul a introdus Registrul public de evidenţă a salariaţilor, o bază de date cu personalul plătit din fonduri publice.

Articol de Florin Lepădatu, 24 Noiembrie 2016, 07:26
Guvernul a introdus Registrul public de evidenţă a salariaţilor, o bază de date cu personalul plătit din fonduri publice, după modelul REVISAL.
Pe lângă actualul registru general de evidenţă a salariaţilor care lucrează pe baza unui contract individual de muncă, va fi introdus, pentru prima oară, şi un registru de evidenţă a personalului plătit din fonduri publice, care va fi gestionat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, a decis guvernul în şedinţa de miercuri.
Astfel, pentru salariaţii din mediul privat, angajatorii vor folosi Registrul privat, iar pentru persoanele plătite din fonduri publice, instituţiile şi autorităţile vor folosi Registrul public, se arată într-un comunicat.
Fiecare instituţie şi autoritate publică are obligaţia de a înfiinţa registrul general de evidenţă a personalului plătit din fonduri publice (Registrul public), care va fi completat şi transmis inspectoratului teritorial de muncă în ordinea angajării sau numirii salariaţilor săi.
Acest registru va fi păstrat la sediul instituţiei sau autorităţii publice şi va cuprinde elementele de identificare ale tuturor angajaţilor, data angajării, funcţia, salariul, sporurile şi cuantumul acestora, perioada şi cauzele de suspendare a raportului de muncă sau de serviciu, perioada detaşării şi data încetării funcţiei.