Registrul Auto Român dorește la o aplicaţie electronică pentru a preveni ascunderea unor probleme la vânzarea unei maşini la mâna a doua
Aplicația este prevăzută într-o lege, iar de anul viitor, cei care cumpără autovehicule rulate înmatriculate în România vor primi, contra cost, un istoric complet al mașinii.
Articol de Alex Lancuzov, 23 Octombrie 2023, 13:36
Registrul Auto Român lucrează la o aplicație electronică pentru a preveni kilometrajul dat înapoi și defectele ascunse la vânzarea unei mașini la mâna a doua. Aplicația este prevăzută într-o lege, iar de anul viitor, cei care cumpără autovehicule rulate înmatriculate în România vor primi, contra cost, un istoric complet al mașinii.
Înființarea unui registru electronic al vehiculelor înmatriculate în România a fost stabilită printr-o lege promulgată în această primăvară, iar săptămâna trecută Ministerul Transporturilor a publicat proiectul ordinului de ministru care precizează procedurile pentru ca aplicația să devină funcțională.
Așadar, de anul viitor, pentru mașinile rulate deja înscrise în circulație Registrul Auto Român va colecta date de la stațiile ITP, de la service-urile auto, inclusiv de la reprezentanțe, despre rulaj și reparații majore sau rechemării în service. La cumpărarea mașinii, contra cost, viitorul proprietar va avea un istoric, fie de la intrarea în țară, dacă este vorba despre autovehicule rulate din import, fie despre cele rulate exclusiv în România.
Aplicația reduce astfel riscurile unui kilometraj dat înapoi sau a problemelor tehnice pe care vânzătorul vrea să le ascundă, explică Mihai Alecu, directorul Registrului Auto Român.
"Pentru început, instituția noastră colectează din surse proprii, cât și de la parteneri, date referitoare la istoricul valorilor odometrului, kilometrajul, un aspect foarte important pentru cumpărător, reparații determinate de avarii grave la sistemele de frânare și direcție, un aspect foarte important, pe care mulți nu-l iau în calcul. Suntem foarte aplecați asupra valorilor kilometrajului, dar, de altfel, cele mai grave avarii sunt cele la sistemele de frânare și direcție și la intervenția asupra structurii de rezistență și asupra sistemelor de asistență a conducătorului auto", a spus Mihai Alecu.
Următoarea etapă a programului informatic va include și un istoric al mașinilor aduse din afara țării.