Recenzorii efectuează vizitele preliminare în teritoriu
Recenzorii efectuează miercuri vizitele preliminare în sectoarele alocate în vederea stabilirii intervalului orar în care se vor prezenta la locuinţele cetăţenilor.
Articol de Ana-Maria Cîrstea, Râmnicu Vâlcea, 19 Octombrie 2011, 13:43
Miercuri, în ultima zi înainte de începerea recensământului populaţiei şi al locuinţelor din România, recenzorii stabilesc întâlnirile, îşi delimitează zonele de acţiune şi dau ultimele informaţii despre cum va decurge colectarea informaţiilor.
Cetăţenii pot afla mai multe detalii şi îi pot şi verifica pe recenzori, dacă au nelămuriri sau îndoieli.
"Toţi recenzorii au obligaţia să facă această vizită preliminară, să-şi verifice sectorul, să-şi viziteze gospodăriile pe care le au în sector, să discute cu cetăţenii, să îi informeze cu privire la programul pe care îl vor avea de recenzare şi, în funcţie de discuţiile pe care le vor avea cu ei, vor stabili exact intervalul orar în care se vor prezenta, pentru că cetăţenii au un anumit program, au serviciu, şi nu vor fi toată ziua la dispoziţia lor.
"Vor lăsa acele înştiinţări, recenzorii au fost instruiţi în acest sens, să le lase nişte înştiinţări cu data când se vor prezenta la fiecare gospodărie", a declarat Mironela Tudora, jurist în cadrul Prefecturii Vâlcea şi membru în secretariatul tehnic al Comisiei Judeţene de Recensământ.
Pentru credibilizarea persoanelor care, începând de joi şi până pe 30 octombrie, vor bate la uşa cetăţenilor, autorităţile au pus la dispoziţie un call center ce va fi funcţional pe toată perioada derulării recensământului.
"La nivelul INS-ului funcţionează centrul de informaţii, call center, cum îi spunem noi, la care cetăţenii vor apela la numărul de telefon 021.9201 apelabil din sistemul Romtelecom şi 1741 pe mobil din reţelele Vodafone, Orange şi Cosmote, numere la care cetăţenii vor putea să solicite numerele de telefon ale serviciilor de permanenţă care sunt constituite la nivelul comisiei judeţene şi comisiilor locale la nivelul judeţului.
"Vor cere informaţii despre recenzori, vor verifica autenticitatea legitimaţiilor acestora şi orice alte informaţii care îi interesează", a adăugat Mironela Tudora.
Servicile de permanenţă instituite la nivelul fiecărei primării sau prefecturi din ţară vor fi la dispoziţia celor care au dubii faţă de recenzori sau care întâmpină anumite probleme cu aceştia.