Reabilitarea Podului Constanţa nu se poate face în regim de urgenţă
Articol de Alex Lancuzov, 13 Mai 2019, 13:11
Compania CFR Infrastructură nu poate începe reparaţiile în regim de urgenţă la Podul Constanţa de pe magistrala feroviară care leagă Bucureşti de oraşul de la malul mării, pentru că niciun constructor nu a participat la licitaţia lansată luna trecută.
Podul - aflat în Sectorul unu al Capitalei - a fost construit în 1938, iar ultima expertiză tehnică arată că se află într-o stare necorespunzătoare, cu elemente de structură degradate, deşi zilnic pe aici circulă zeci de trenuri de călători şi de marfă.
Pentru reabilitarea acestui obiectiv se va merge pe soluţia unei negocieri directe, a explicat pentru Radio România Actualităţi purtătorul de cuvânt al CFR Infrastructură, Oana Brânzan:
Oana Brânzan: Compania Naţională CFR S.A. a urmat toate procedurile legale astfel încât acest obiectiv să intre în ultima etapă, și anume proiectare și execuție. Din păcate, la licitația lansată de companie în data de 5 aprilie, cu termen de depunere a ofertelor 7 mai, am avut surpriza neplăcută să nu avem nicio ofertă depusă. Fiind un obiectiv prioritar pentru noi punerea lui în siguranță şi demararea lucrărilor, în perioada următoare Regionala Bucureşti, conform Legii achizițiilor publice, va transmite invitații agenților economici pentru negociere directă, astfel încât să putem da drumul la proiectare și execuție a lucrărilor pentru podul Constanța.
Reporter: Valoarea contractului este de aproximativ 4 milioane de RON, iar durata lucrărilor este de 8 luni, din care numai șase pentru execuția reparațiilor, restul fiind alocat proiectării. Nici pentru proiectul tehnic necesar reabilitării Gării din Curtea de Argeș nu au fost depuse oferte.