Radio România: punte între Asia și Europa
Radio România actor incontestabil pentru mediile audio-vizuale din Europa și Asia.
Articol de Radu Dobriţoiu, 29 Iunie 2015, 19:57
Conferinta Media2020 “Bringing media to the Future” reprezinta o premiera absoluta.
Radio Romania vine in inampinarea celor mai noi dezvoltari pe piata media si se impune prin parteneriatul unic pe care il are cu Asia-Pacific Broadcasting Union (ABU) sustinand prima reuniune ABU pe continentul european. Este una dintre cele mai importante desfasurate in Romania.
Derulata la Bucuresti, in zilele de 30 iunie-1 iulie, reuniunea aduce prin grija Radio Romania cei mai importanti actori de pe piata media din Asia dar si din Europa. Discutii ce contureaza viitorul industriei media pe toate palierele moderne, de la online, radio si televiziune, pana la importanta pe care o are in acest moment Social Media, cu informatii despre modificarile industriei media. Atat din perspectiva audientei cat si din cea a noilor platforme si canale de comunicare.
Conferinta Media 2020 vine cu informatii de actualitate, importante nu doar pentru jurnalisti, pentru corporatiile media, dar si pentru publicul fie el reprezentat de audiente online sau on-air. In cadrul atelierelor de lucru, in interiorul dezbaterilor care se deruleaza la Hotelul Raddison din Bucuresti, discutiile vor scoate in evidenta importanta adaptarii la noile medii si conjugarea platformelor de comunicare.
Dezbaterile vor fi deschise maine dimineata, la ora 9.00, de Presedintele director general al Societatatii Romane de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu, de Secretarul general ABU Javad Mottaghi si de Ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu.
Maine, in atelierul programat de la 9.30, este interesant de urmarit punctul de vedere al dlui Graham Ellis de la BBC: "Radio, the great survivor". O abordare unica, adaptata la secolul XXI, pentru ceea ce inseamna radioul. Din Japonia, Toshiyuki Sato, de la Radioul Public Japonez, va vorbi despre adaptarea "broadcasterilor" la era ce urmeaza...
Radio Romania devine astfel un actor incontestabil pentru mediile audio-vizuale din Romania, relizand o punte unica intre indistriile mass-media din Asia-pacific si cele din Europa. Un pionierat condus de o abordare profesionala in exteriorul tarii, intr-o regiune globala ce asigura un public de miliarde.
ABU: 3,5 miliarde de ascultatori
Potrivit Rador.ro, Asia-Pacific Broadcasting Union a fost înfiinţată la 1 iulie 1964, ca urmare a deciziilor luate în cadrul a cinci conferinţe ale radiodifuzorilor din regiunea Asia-Pacific, desfăşurate între anii 1957 – 1963, la iniţiativa Japan Broadcasting Corporation.
ABU a luat fiinţă ca asociaţie profesională non-guvernamentală şi non-profit, menită să promoveze interesele colective ale televiziunilor şi radiodifuziunilor şi să încurajeze cooperarea regională şi internaţională între radiodifuzori. ABU are prevăzută, în schimb, în statutul organizaţiei, interdicţia de a aborda scopuri politice sau comerciale.
Printre obiectivele organizaţiei se mai află promovarea eticii profesionale şi a standardelor în domeniu în rândul membrilor precum şi respectarea, de către aceştia, a reglementărilor internaţionale cu referire la toate aspectele ce ţin de domeniul de activitate al acestora.
Dacă în ianuarie 1993, ABU număra doar 85 de membri, astăzi organizaţia are peste 265 de membri din aproape 70 de ţări, incluzând entităţi din Turcia în Samoa de Vest şi din Rusia în Noua Zeelandă în sud, provenind de la posturile publice şi private din Asia, Pacific, Europa, America de Nord şi Orientul Mijlociu, oferind o platformă cu o audienţă potenţială care poate depăşi 3,5 miliarde de ascultători, într-o regiune atât de diversă cum este Asia-Pacific.
Membri cu drepturi depline ai ABU sunt radiodifuzori naţionali ce emit „free-to-air”, în regiunea Asia – Pacific, iar membri asociaţi pot fi radiodifuzori locali, sau care funcţionează prin subscripţie ori alţi radiodifuzori naţionali din alte zone ale lumii, precum şi organizaţii care au un obiect de activitate conectat la fenomenul radio-tv.
Radio Romania in ABU alaturi de BBC, RAi, ZDF si Deutche Welle
Putine sunt corporatiie media acceptate ca asociate la ABU. Printre acestea, Radio Romania, BBC, RAI, ZDF si Deutche Welle. Acceptarea este dificila si "europenii" au statut de membru asociat. Radio Romania a fost acceptata la inceputul anului trecut si a devenit principala interfata intre ABu si Europa, dovada fiind reuniunea care incepe maine la Bucuresti.
Organizaţia audiovizualului din Asia-Pacific intermediază schimburi de ştiri zilnice prin intermediul platformei Asiavision – lansată în anul 1984, coproducţii şi schimburi de programe, servicii de consultanţă managerială – tehnică, în domeniul programelor, sau în domeniul reglementărilor -, dar şi planificare şi coordonare în domeniul frecvenţelor internaţionale. Vorbim de o platforma multimedia care se adeseaza unui public de 3,5miliarde.
Membrii ABU au asigurat accesul la platforma digitală Asia-Pacific a Uniunii, dezvoltată şi susţinută de postul public KBS – Reţeaua sud-coreeană de radio şi televiziune – ca modalitate practică de a colabora direct cu ascultătorii, agenţiile de publicitate şi partenerii din întreaga lume.
Principala sursă de finanţare a ABU o constituie sumele provenite din abonamentele anuale ale membrilor săi, al căror cuantum este stabilit de Adunarea Generală a organizaţiei, în funcţie de cifra de afaceri a entităţii şi de tipul calităţii de membru al organizaţiei. Spre exemplu, pentru un membru cu drepturi depline cea mai mică taxă anuală este de 420 USD, iar cea mai mare – pentru companii cu o cifră de afaceri de peste 500 miloane USD – este de 54.600 USD anual. Pentru un membru asociat, cea mai mică taxă – stabilită pe aceleaşi criterii – este de 420 USD iar cea mai mare este de 8400 USD.
ABU negociază drepturi de preluare a unor evenimente sportive majore şi asigură acoperirea lor în regiune, dar oferă şi alte servicii de asistenţă şi reprezentare pentru membrii săi, prin intermediul preluării gratuite de conţinut media pentru ţările în curs de dezvoltare, seminarii, workshopuri, sau cursuri de perfecţionare. De asemenea, ABU păstrează informaţia în domeniu actualizată prin intermediul website-ului dar şi al cărţilor şi publicaţiilor, cum sunt ABU News sau ABU Technical Review.