Radio România Actualități, Superbrand național în 2015
Superbrands Romania a făcut un top al brandurilor în România pe anul 2015, cele mai cunoscute fiind Ariel, Pampers, Mercedes-Benz, Banca Transilvania și Gillette.
Articol de Ionuţ Iamandi, 11 Iunie 2015, 10:29
Superbrands Romania a anunțat Top 15 branduri în România în anul 2015.
Procter & Gamble a furnizat primele două locuri: Ariel, care urcă patru poziții față de cea ocupată anul trecut, și trece de Pampers, o altă marcă reputată P&G, care ajunge pe doi.
Banca Transilvania este primul brand românesc din top, după Mercedes-Benz și înaintea Gillette.
Facebook e pe locul șase, evidențiind noul rol al internetului în comportamentul consumatorului.
În acest sens, o caracteristică a topului din acest an ar fi comerțul electronic, care ar da clienților "o experiență mai personalizată cu brandurile".
"Această tendință întâlnită în România a contribuit la aprecierea unor branduri în Topul pe 2015, cum ar fi H&M, care a lansat platforma de shopping online, eMag, faimosul comerciant online din România și inițiatorul Black Friday în România, și Dedeman, liderul pieței "Do-It-Yourself" în România", se arată într-un comunicat Superbrands Romania.
Una peste alta, clasamentul primelor 15 branduri în România este ocupat de Ariel, Pampers, Mercedes-Benz, Banca Transilvania, Gillette, Facebook, Dr. Oetker, Persil, Milka, BRD Groupe Societe Generale, BMW, H&M, Dedeman, eMAG și Coca Cola.
Branduri DIN România
Potrivit studiului, românii consideră ca superbranduri românești, pe lângă cele menționate până acum, și Borsec, Catena, Dona, Napolact, PRO TV, Timisoreana, Poiana, Flanco și Radio Zu.
În domeniul presei, printre cele mai apreciate branduri este și Radio România Actualități, alături de care mai apar și PRO TV, National Geographic Channel, Discovery Channel, Radio Zu, HBO, Europa FM, Romantic FM, Discovery World și Digi24 HD.
Potrivit Superbrands România, mai bine de un sfert dintre brandurile apreciate de români ca fiind suprebranduri sunt de proveniență românească, ceea ce ar fi o dovadă a "performanței atinse de creativitatea românească".
Superbrands dezvoltă actualmente programe în peste 80 de piețe din întreaga lume, printre care cele din Australia, Austria, Brazilia, Cehia, China, Egipt, Germania, Grecia, Guatemala, Ungaria, India, Israel, Japonia, Coreea, Polonia, Portugalia, Serbia, Singapore, Slovacia, Spania, Turcia, Marea Britanie și Statele Unite.
Organizația a activat în ultimii 20 de ani în peste 150 de țări.
În România, Superbrands a intrat în 2005, realizând de atunci trei ediții Consumer Superbrands (2006, 2010, 2012) și două ediții Business Superbrands (2007 and 2008).