Punctul vamal de la Racovăţ, închis din martie 2010
Singurul punct de trecere a frontierei spre Ucraina din Botoşani este închis pentru modernizare de aproape doi ani. Autorităţile locale spun că firma constructoare ar fi părăsit lucrările.
Articol de Gina Poenaru, Botoşani, 09 Decembrie 2011, 14:53
În timp ce România a arătat în repetate rânduri că, din punct de vedere tehnic, este pregătită să adere la Schengen, în judeţul Botoşani, singurul punct de trecere a frontierei spre Ucraina aşteaptă încă să fie modernizat şi va rămâne închis cel puţin o jumătate de an.
Lucrările de modernizare presupun reconstrucţie şi amenajări, inclusiv în zona limitrofă a acestora, dar şi mărirea numărului de benzi intrare-ieşire în punctele de trecere a frontierei.
Licitaţia pentru modernizarea vămii a fost câştigată de firma băcăuană Instal Design, care a abandonat şantierul.
Atât materialele de construcţie, cât şi sigla de intrare în România sunt împrăştiate în faţa clădirii nefinalizate.
"Era un punct foarte important pentru judeţul Botoşani, pentru comunitatea noastră, pentru regiunea de nord-vest a judeţului Botoşani. Dar se pare că aici avem un mare ghinion cu selectarea firmelor de construcţii."
"Firma care a câştigat această reabilitare a vămii este o firmă total neserioasă, care de peste un an şi ceva abandonează, vine, face..., o firmă de apartament, cu alte cuvinte", a declarat primarul comunei Pomârla, Dumitru Chelaru.
360 de mii de euro pentru modernizarea vămii de la Racovăţ
Firma din Bacău şi-a adjudecat modernizarea vămii de la Racovăţ la circa 360.000 de euro, însă, de-a lungul timpului, autorităţile din Botoşani s-au plâns de modul în care aceasta execută lucrările.
"Contractul a avut un termen de execuţie, a expirat. În momentul în care a expirat, contractul de la sine s-a încheiat prin expirarea termenului de execuţie."
"Comisia evaluează ce este la faţa locului şi, mai departe, vedem, în funcţie de rezultatele evaluării, cum şi-au îndeplinit sau nu sarcinile contractuale", a explicat Dan Barbu, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Regionale Vamale Iaşi.
Punctul de mic trafic de frontieră de la Racovăţ era deschis atât traficului pietonal, cât şi celui rutier.
Investiţia a fost impusă de Uniunea Europeană, pentru ca punctul de trecere să respecte cerinţele Schengen.
Nici vama de la Rădăuţi-Prut nu a fost modernizată.
Autorităţile judeţului Botoşani au solicitat de la Bucureşti 21 de milioane de lei pentru a demara lucrările de construcţie a clădirilor pentru sediul vămii.