Protestul transportatorilor "a fost suspendat"
Fostul preşedinte al Federaţiei operatorilor români de transport spune la Radio România că greva anunţată a fost anulată în urma negocierilor privind licitaţia pentru curse.
Articol de Răzvan Stancu, 12 Februarie 2013, 11:02
În urma negocierilor de luni seară cu ministerul transporturilor, protestul anunţat de membrii ai Federaţiei operatorilor români de transport (FORT) a fost suspendat.
Anterior, transportatorii de pasageri, membrii ai Federaţiei operatorilor români de transport (FORT) anunţaseră printr-un comunicat că vor opri de marţi, pentru o perioadă nedeterminată, activitatea la nivelul întregii ţări, inclusiv în autogări.
Ex-preşedintele federaţiei operatorilor români de transport, Augustin Hagiu, spune în cadrul emisiunii Matinal de la Radio România Actualităţi că acest conflict este declanşat de faptul că a fost suspendată licitaţia pentru cursele judeţene şi interjudeţene.
Potrivit acestuia suspendarea s-a făcut din cauza unor acte normative "care au fost atacate în instanţă, ulterior instanţele de judecata au suspendat până la judecata pe fond efectele actelor normative", iar atribuirea transporturilor judeţene nu s-a mai putut organiza şi este suspendată în momentul de faţă".
Audio: Interviul de la Apel Matinal cu Augustin Hagiu, ex-preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport. Realizator Eugen Rusu.
În ceea ce priveşte atribuirea transporturilor interjudetene, Federaţia susţine a făcut demersurile pentru demararea licitaţiilor de linii dar ulterior programul de transport a fost făcut şi afişat pe siteul Autorităţii Rutiere Române "fără respectarea principiilor legale" şi a propunerilor transportatorilor.
"De doua zile nu s-a mai afişat programul de transport pentru cursele interjudeţene cu toate că eram în perioada de calendar", spune Augustin Hagiu.
Potrivit ex-preşedintelui FORT, toate aceste sincope "afectează investiţiile de 300 de milioane de euro pe care transportatorii le-au pregatit în toamna anului trecut pentru a le pune la dispoziţia călătorilor pentru a putea îmbunătăţii siguranţa şi confortul acestora".
România "riscă infringement"
Augustin Hagiu mai spune că au fost negocieri cu ministerul transporturilor despre cea mai importantă cerinţă din lista de solicitări depusă de federaţie la minister, cea legată de promovarea ordonaţei pentru modificarea Legii transporturilor în sensul aplicării prevederilor regulamentului care separă transportul ca obligaţie de serviciu public de transportul contra-cost.
"Este un regulament pentru care România chiar riscă şi infringement şi de care toata piaţa transporturilor are nevoie, pentru a clarifica aspectele legislative şi evident operaţionale din această activitate", spune Augustin Hagiu.
Referior la siguranţa pasagerilor care circulă cu microbuze, federaţia solicită aplicarea cât mai rapidă a ordonanţei 27, solicitată din luna august chiar de premierul Victor Ponta, care vizează transportul cu microbuze 8+1.
Augustin Hagiu susţine că majoritatea accidentelor în care au fost implicaţi transportatorii de persoane s-au produs cu microbuze 8+1 care efectuează cursele fără forme legale.
Ex-preşedintele FORT mai spune că trebuie introdusă fiscalizarea transportului de pasageri la nivel naţional, prin introducerea caselor de marcat fiscale.