Protest al angajaţilor din Portul Constanţa la Ministerul Transporturilor
Operatorii portuari şi sindicaliştii solicită demiterea conducerii Companiei care administrează portul şi corelarea planului pentru Portul Constanţa cu Masterplanul de Transport.
Articol de Radiojurnal, 26 Martie 2015, 14:44
Angajaţii din Portul Constanţa protestează în faţa Ministerului Transporturilor.
Atât patronatele, cât şi sindicatele cer în primul rând demiterea conducerii Companiei Naţionale care administrează portul - solicitare pe care nu o negociază, ne-a declarat preşedintele Federaţiei Sindicatelor Portuare, Mircea Burlacu.
El spune că actuala conducere distruge economia portului: "Conducerea Portului Constanţa, care este din directa sferă de influenţă a primarului Mazăre, pune în aplicare planul doi de distrugere a Portului Constanţa, adică transformarea Portului Constanţa din port comercial într-un port eminamente turistic, în care să se regăsească din plin cazinouri, cluburi de noapte, restaurante, locuinţe rezidenţiale şi iahturi.
"Asta înseamnă desfiinţarea a zeci de afaceri în Portul Constanţa şi a peste 5.000 de locuri de muncă", a afirmat Mircea Burlacu.
Operatorii portuari şi sindicaliştii solicită şi corelarea planului pentru Portul Constanţa cu Masterplanul de Transport.
Ei mai contestă şi majorarea chiriilor pentru operatori cu 380% în decursul acestui an şi al celui viitor.
Protestul portuarilor constanteni in fata ministerului transporturilor #bucurestihttps://t.co/yo1ojqbiZF
— Ia Mai Zi (@IIamandi) March 26, 2015
Înainte să mute protestul la Ministerul Tranporturilor, angajaţii din port au pichetat săptămâni la rând, fără rezultat, sediul Administraţiei Porturilor Maritime.
De trei săptămâni, activitatea în Portul Constanţa este parţial blocată. Peste 300 de portuari au pichetat zilnic sediul Administraţiei Porturilor Maritime, potrivit corespondentei noastre Mona Constantinescu.
Protestatarii consideră că politica dusă de actuala conducere a administraţiei va duce în scurt timp la pierderea locurilor de muncă şi va genera o criză ce va avea în curând un impact extins, de pe plan local la cel naţional, prin afectarea unor ramuri industriale şi comerciale importante, interconectate cu activitatea din Portul Constanţa.
În cele trei săptămâni de proteste au avut loc mai multe întâlniri, atât cu Administraţia Porturilor Maritime, cât şi cu reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, însă fără niciun rezultat.
Ei au lăsat utilajele în faţa sediului instituţiei, iar în condiţiile în care astăzi nu vor avea un răspuns favorabil de la minister, mâine îşi vor relua protestele.