Protecția consumatorilor: noi reguli pentru încheierea unui contract bancar
Protecţia Consumatorilor propune noi reguli pentru încheierea unui contract bancar
Articol de Radiojurnal, 22 Ianuarie 2016, 13:49
Protecţia Consumatorilor propune noi reguli pentru încheierea unui contract bancar, printr-un proiect de lege postat spre consultare publică pe pagina de internet a instituţiei.
Actul normativ se adresează celor care iau credite garantate cu imobile şi transpune în legislaţia naţională prevederile europene.
În forma actuală a actului normativ, băncile au obligaţia să-i ofere consumatorului informaţii personalizate, redactate într-un limbaj accesibil, fără utilizarea de expresii tehnice, juridice sau specifice domeniului financiar - bancar.
bia apoi, consumatorul se poate decide în 15 zile dacă încheie sau nu un contract cu banca după ce va compara toate produsele similare de pe piaţă.
Proiectul spune clar că, băncile nu pot percepe comision de analiză a dosarului în cazul în care nu se acordă creditul.
Mai mult, pe parcursul derulării contractului este interzisă majorarea sau introducerea de noi comisioane.
Excepţie vor face produsele sau serviciile solicitate în plus de consumator.
Noile prevederi interzic dreptul băncii de a modifica unilateral contractul de credit fără încheierea unui act adiţional, acceptat de consumator.
Şi tot la cererea consumatorului, se poate face convertirea în orice moment a creditelor contractate în monedă străină