Propuneri de modificare a Legii educaţiei
Articol de Felicia Mocanu, 05 Aprilie 2019, 18:51
Proiectul viitoarei legi a educaţiei este pregătit - a anunţat ministrul de resort, Ecaterina Andronescu.
Ea a mai spus că vrea ca toate modificările propuse să fie dezbătute înainte ca documentul să ajungă la Parlament.
Ministrul educaţiei a mai spus că nu are niciun motiv să amâne adoptarea acestor măsuri, dar şi că în opinia sa, noile reguli se vor aplica întâi copiilor care acum intră în sistem.
Schema prezentată ca propunere de ministrul educației arată că nu va mai exista o clasă pregătitoare, ci elevii intră direct de la grădiniță în clasa I la vârsta de șase ani. Clasele din ciclul primar clasic vor fi I-III, urmând ca de la clasa a IV-a, elevii să aibă în continuare învățător, dar și profesori.
Ecaterina Andronescu afirmă că: "La clasa a V-a vom introduce şi profesori la limbile străine. Vom avea și o evaluare, pentru că am stabilit niște competențe și trebuie să le verificăm".
Ministrul Ecaterina Andronescu propune ca în noua lege a educației să existe mai multe tipuri de bacalaureat.
Aceasta nu exclude şi ca în noua lege să existe posibilitatea acordării autonomiei fiecărei şcoli. Urmare a anunţării modificărilor, reprezentanții Federației Sindicatelor Libere din Învățământ impun autorităților elaborarea unei strategii cu aplicare imediată, prin care să fie rezolvate o serie de probleme cu care se confruntă sistemul de învățământ.
Pe de altă parte, Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar, consideră că viitoarea lege a educației, aflată în momentul de față în dezbatere publică, trebuie să fie centrată în primul rând pe nevoile elevului:
Iulian Cristache: Dorim în primul rând să avem o lege care să fie respectată. Avem nevoie ca aceşti copii să cunoască pe ce se vor baza, pentru că și noi, ca familii, și ei, suntem cu toții bulversaţi și nu știm la ce să ne mai așteptăm. Avem nevoie de o lege care să fie centrată pe elev, care să facă referire la profilul absolventului, astfel încât, indiferent de nivelul studiilor absolvite, să intre pe piața muncii.