Proprietarii marilor centre comerciale, mulțumiți de cifrele de afaceri înregistrate în 2022
Românii au continuat să facă masiv cumpărături, chiar dacă prețurile au crescut de la o lună la alta.
Articol de Iulian Olescu, 03 Martie 2023, 13:34
Proprietarii marilor centre comerciale și ai mall-urilor au de ce să fie mulțumiți; anul 2022 le-a adus cifre de afaceri foarte bune.
Românii au continuat să facă masiv cumpărături, chiar dacă prețurile au crescut de la o lună la alta.
Piața de profil a fost una dintre cele mai profitabile din regiune, iar comercianții se așteaptă ca și anul acesta să fie la fel, așa că vor continua să se extindă.
Așa arată rezultatele unui studiu prezentat astăzi.
În ciuda contextului dificil de anul trecut, segmentul mall-urilor și centrelor comerciale a avut o evoluție bună în România, cu creșteri de consum și de vânzări față de 2021 şi chiar față de 2019, dar și cu extinderea activității pentru majoritatea retailerilor mari şi cu intrări noi pe piață, relevă datele prezentate în cadrul unei conferințe de specialitate organizată de Business Mark.
Piața de profil din țara noastră rămâne printre cele mai profitabile din regiune și se așteaptă și în 2023 noi intrări ale unor companii cunoscute, spun specialiștii.
Reprezentanții domeniului remarcă și unele modificări în comportamentul consumatorilor.
Venera Munjev, director vânzări în cadrul unui mare retailer care activează în România: Clienții sunt foarte atenți la consum și la produse; vor să vadă produse românești, vor să vadă, să consume produse din România și sunt foarte atenți la calitatea acestora. Este un comportament în continuă schimbare. Proximitatea este foarte importantă, dar până la un anumit punct, hipermarket-urile sunt încă o necesitate pentru coșurile mari, pentru cumpărăturile de weekend și pentru varietate, unde non-food-ul câștigă teren foarte mare pe acest segment.
Reprezentanții sectorului marilor lanțuri comerciale remarcă și faptul că majoritatea companiilor prezente în cadrul structurilor de tip mall au înțeles că este nevoie atât de puncte de vânzare fizice, cât și de platforme pentru comerț online, constatându-se o tendință a celor prezenți în anii trecuți numai în spațiul online pentru deschiderea de puncte de vânzare, iar a celor care se axau numai pe vânzări în magazine. pentru extinderea activității și în online.