Proiectul legii turismului
Toate hotelurile şi pensiunile din România ar putea fi obligate să introducă datele personale ale clienţilor, într-un "Sistem Informatic de evidenţă a Activităţii de Turism".
Articol de Florin Lepădatu, 28 August 2017, 06:55
Toate hotelurile şi pensiunile din România ar putea fi obligate să introducă datele personale ale clienţilor, dar şi alte informaţii, într-un "Sistem Informatic de evidenţă a Activităţii de Turism", care să fie gestionat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale - STS.
Prevederea apare în proiectul legii turismului, pus în dezbatere publică de minister.
Sistemul de evidenţă a Activităţii de Turism din România va păstra, în siguranţă, datele personale ale turiştilor, a explicat, pentru Radio România Actualităţi, ministrul Mircea Dobre.
El a mai spus că aceste date, odată centralizate, vor ajuta la elaborarea unor strategii naţionale de dezvoltare a zonelor cu potenţial turistic.
Mircea Dobre: "În ceea ce priveşte partea de colectare a datelor cu caracter personal, trebuie să plecăm întâi de la premisa faptului că, în acest moment, datele cu caracter personal, completate de către turişti, în momentul în care vorbim astăzi, nu sunt în siguranţă.
Pentru că aceste date se completează pe o fişă de turist care nu ştim prin câte mâini merge, nu ştim unde poate ajunge.
Ne-am gândit că ar trebui să facem un sistem electronic, în aşa fel încât, automat, aceste date, din momentul în care au fost preluate de la turişti, respectivul act de identitate, sunt preluate automat într-un soft care, normal, îndeplineşte toate criteriile de siguranţă.
La ora actuală, n-avem o statistică reală a numărului de turişti.
Noi nu ştim ce turişti vin în România.
Noi nu ştim exact cum să prioritizăm investiţiile.
Statul român, la ora actuală, nu ştie cum să prioritizeze investiţiile în activitatea de turism."