Proiectele de legi ale educaţiei urmează să intre în dezbaterea Comisiei pentru învăţământ din Camera Deputaţilor
S-a încheiat perioada de depunere a amendamentelor la proiectele de legi ale educaţiei, care urmează să intre în dezbaterea Comisiei pentru învăţământ din Camera Deputaţilor.
Articol de Florin Lepădatu, 18 Aprilie 2023, 18:26
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI - S-a încheiat perioada de depunere a amendamentelor la proiectele de legi ale educaţiei, care urmează să intre în dezbaterea Comisiei pentru învăţământ din Camera Deputaţilor. Astăzi a fost ultima zi, după ce săptămâna trecută membrii comisiei au avut întâlniri cu reprezentanţi ai profesorilor, părinţilor, elevilor şi studenţilor, dar şi cu membri ai comunităţilor academice şi de afaceri, de asemenea cu autorităţile locale. Ministrul Educaţiei a fost prezent la aceste discuţii. De mâine se analizează pe rând toate articolele şi amendamentele, în perspectiva elaborării unui raport al comisiei, care are termen până pe 26 aprilie.
Cătălin Purcaru relatează: ”Social-democrații propun ca evaluarea să fie făcută printr-un singur examen și să nu se mai țină cont de procentul privind mediile claselor gimnaziale pentru calculul mediei generale. Natalia Intotero, președintele Comisiei pentru învățământ din Camera Deputaților, vine cu o soluție pentru liceele care doresc să organizeze clase cu un anumit profil.
Natalia Intotero: ”Pot să să organizeze astfel de clase cu un examen de aptitudini în prealabil, subiectele să fie făcute la nivel național. Această probă de competențe să fie dată înaintea examenului de evaluare. Declarați admiși cei în baza unor rezultate, în ordine descrescătoare.”
Social-democrații doresc inclusiv un examen de bacalaureat accesibil, cu o singură limbă străină la proba orală, iar la proba scrisă examen diferențiat, în funcție de profil. Din opoziție, USR a depus peste 200 de amendamente la proiectele noilor legi ale educației. Senatorul Ștefan Pălărie spune că acestea vine în urma dezbaterilor cu societatea civilă.
Ştefan Pălărie: ”Nu putem vorbi despre reformă în educație atâta vreme cât copii care nu își pot permite meditații sunt abandonați de un sistem care introduce un examen de admitere discriminatoriu la licee. Nu putem vorbi despre o reformă fără o soluție reală la problema meditațiilor din țară și a sărăciei din țară, precum soluția dată de USR - ”Şcoala de la opt la cinci”.”
Dezbaterea noilor legi ale educației este programată mâine, de la ora 14:00, în comisia de specialitate din Camera Deputaților, în calitate de prim for sesizat.”