Proiect-pilot pentru măsurarea gradului de satisfacţie al pacienţilor
Ministerul Sănătăţii a schimbat metoda după care se informa în legătură cu gradul de satisfacţie al pacienţilor faţă de activitatea medicală.
Articol de Marilena Frâncu, 16 Noiembrie 2016, 14:52
Ministerul Sănătăţii a schimbat metoda după care se informa în legătură cu gradul de satisfacţie al pacienţilor faţă de activitatea medicală.
Dacă până acum aceasta se măsura printr-un formular pe care pacienţii îl completau la externare, acum a fost dezvoltat un proiect pilot, realizat prin SMS.
În primă instanţă, rezultatele indicau un grad de satisfacţie de 98%.
Programul pilot dezvoltat de Ministerul Sănătă?ii în cinci spitale din țară arată o scădere a gradului de satisfacție al pacienților cu peste 20 de procente - a declarat recent ministrul Vlad Voiculescu.
Vlad Voiculescu: ”În sistemul actual, gradul de satisfacție general al pacienților față de spitale este 97,5%.
”Aceste rezultate au venit în urma unui formular de opt pagini, prezent pe holurile spitalelor.
”Schimbăm acest mecanism de feedback, care duce la aceste rezultate pe care noi le credem veridice.
”Proiectul pilot presupune feedback prin sms și printr-o platformă electronică. Procentul de pacienți mulțumiți a scăzut la 74%.
Președintele Coalițiilor Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice, Radu Gănescu, spune că un astfel de program trebuie extins la nivel național, iar principalul principiu care trebuie să stea la baza aceste evaluări este confidențialitatea pacienților.
Radu Gănescu: ”/.../ se oferă părerile trebuie să știe că acele păreri sunt confidențiale; nu va putea observa cumva medicul, asistentul la care el vine regulat că opinia lui față de serviciile medicale din acest spital sunt total diferite de cum ar trebui să fie.
”O astfel de evaluare să nu se facă numai în câteva spitale și eventual numai în spitalele mari sau în centrele universitare.
”Dacă vrem să vedem exact ce înseamnă sănătatea sau calitatea în România, ar trebuie să se facă la nivel național”.
Reprezentantul pacienților este de părere că proiectul nu are nicio valoare fără luarea de măsuri concrete pentru a îndrepta deficiențele identificate și a crește gradul de satisfacție al pacienților./