Proiect pentru centralizarea datelor din ultimii 100 de ani
Ministerul comunicaţiilor va centraliza datele privind evidenţa persoanelor. Vor fi centralizate şi datele privind terenurile agricole şi a asiguraţilor din sănătate.
Articol de Oana Rusu, 22 Octombrie 2013, 14:42
Ministerul comunicaţiilor va pune în aplicare un proiect ce va permite centralizarea tuturor datelor privind evidenţa persoanelor, începând cu cele emise acum 100 de ani.
Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, Dan Nica, a anunţat că centralizări de acest fel vor avea loc şi în ceea ce priveşte evidenţa terenurilor agricole, dar şi a asiguraţilor din sănătate.
Din 2015, nu vom mai folosi copii ale actelor de stare civilă şi nu vom mai fi nevoiţi să ne plimbăm de la un ghişeu la altul, sau de la o instituţie la alta, pentru că tot ce ţine de evidenţa persoanelor, începând de la certificatul de naştere la cel de căsătorie şi cel de deces, va fi centralizat într-un sistem naţional de evidenţă a actelor de stare civilă.
Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, Dan Nica, a anunţat că, pentru acest proiect, au fost depuse luni trei oferte.
Proiectul este unul uriaş şi reprezintă o mare provocare - a mai spus ministrul Dan Nica.
"Îmi aduc aminte, anul trecut, ne întrebam cu toţii, în România câţi suntem şi cum această numărătoare niciodată n-a dus la acelaşi rezultat, indiferent ce instituţie a făcut numărătoarea, m-am gândit că măcar dacă reuşim să aflăm câţi suntem, este un mare succes.
Şi primul pas, ca să aflăm câţi suntem, este să aflăm câţi s-au născut şi cum, şi atunci îi punem pe toţi într-o bază de date centralizată, pentru că sunt şi schimbări de nume şi multe acte de stare civilă, care sunt încheiate prin intermediul instanţelor de judecată, spitale şi tot ceea ce înseamnă instituţia statului care poate să aibă această contribuţie", a spis Dan Nica.
Aplicaţii stocate în format "cloud", din 2015
Tot din 2015, aplicaţiile dezvoltate de diferite administraţii vor putea fi stocate în format "cloud".
Printre proiectele care vor fi dezvoltate în acest sens, sunt cel al Registrului agricol, dar şi cel al asigurărilor de sănătate.
Informaţiile vor fi stocate într-un singur loc, iar accesul va putea fi realizat din orice locaţie şi de mai multe instituţii abilitate.
Proiectul pentru sistemul cloud se află în faza finală de aprobare, urmată de licitaţie, iar o dată cu rezolvarea potenţialelor contestaţii, ar putea fi implementat începând cu sfârşitul anului viitor sau prima parte a anului 2015.