Proiect de sprijinire a elevilor cu tulburãri de învãţare în dezbatere
Ministerul Educaţiei a lansat în dezbatere publicã un proiect de sprijinire a elevilor cu tulburãri de învãţare, prin programe individualizate de predare.
Articol de Radiojurnal, 06 Octombrie 2016, 04:20
Ministerul Educaţiei a lansat în dezbatere publicã un proiect de sprijinire a elevilor cu tulburãri de învãţare, prin programe individualizate de predare.
Proiectul vizeazã copiii din învãţãmântul preuniversitar care au dificultãţi de învãţare a cititului, scrierii şi efectuãrii de calcule matematice.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Educaţiei, dislexia, disgrafia şi discalculia nu sunt rezultatul unui deficit intelectual sau senzorial, şi nici al unor afecţiuni psihice.
Un astfel de diagnostic se stabileşte, în general, în clasele a doua şi a treia, dupã ce elevul a parcurs învãţarea tuturor literelor şi a operaţiilor aritmetice de bazã.
În proiectul lansat în dezbatere publicã sunt prevãzute mãsuri psiho-pedagogice pentru astfel de copii, dar şi consiliere pentru pãrinţii acestora.