Program privat de prevenire a abandonului şcolar
Douăzeci de şcoli din judeţele Iaşi şi Cluj intră într-un program intensiv de prevenire a abandonului şcolar. Aproximativ 1.600 de elevi vor primi burse de studii şi consiliere.
12 Aprilie 2011, 14:47
Douăzeci de şcoli din judeţele Iaşi şi Cluj intră, de marţi, într-un program intensiv de prevenire a abandonului şcolar, după ce s-a constatat o creştere îngrijorătoare a numărului de copii care renunţă la educaţie, mai ales în mediul urban.
Coordonatul proiectului privat, Cristian Ovidiu Lucaci, a afirmat că principalele instrumente ale celor 120 de cadre didactice şi psihopedagogi, care îşi propun, în cadrul programului "Împreună vom reuşi", să convingă cât mai mulţi elevi cu risc de abandon să continue studiile, sunt bursa de studii şi consilierea.
"Beneficiarii sunt un număr de 1.600 de elevi, atât din judeţul Cluj, cât şi din judeţul Iaşi, care vor beneficia, pe lângă influenţă pozitivă în mediul academic, şi de o bursă, în valoare de 150 de roni pe lună, şi vor beneficia, de asemenea, de o masă, la prânz, înainte de începerea cursurilor de după-amiază", a declarat Cristian Ovidiu Lucaci.
În 2009 şi 2010, 895 de elevi au renunţat să mai meargă la şcoală.
Iaşul are rata abandonului şcolar de aproximativ 1%, sub media pe ţară, dar se observă o creştere a numărului tinerilor care vor să părăsească şcoala - subliniază Manuela Vlase, de la Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Iaşi.
"Cauzele principale, evidenţiate de către cercetarea noastră, sunt cele economice", a precizat Manuela Vlase.
Reprezentanta Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Iaşi a adăugat că pentru a scădea rata abandonului şcolar trebuie să se acţioneze la nivelul şcolii, prin intervenţie educaţionale ţintite, adaptate fiecărui elev, centrate pe elev, dar şi la nivelul părinţilor.
Manuela Vlase a mai spus că cele zece şcoli care au fost alese în cadrul programului au fost selectate deoarece au o rată a abandonului mai ridicată decât a celorlalte şcoli, iar impactul factorilor de risc este, iarăşi, mai mare.
"Copii cu părinţi plecaţi în străinătate, copii care au un ritm de învăţare mai scăzut, copii care întâmpină dificultăţi de învăţare", a declarat Manuela Vlase.
Banii sunt obţinuţi prin fondul social-european, iar proiectul se va încheia în august 2013.
În fiecare şcoală, este un asistent psihopedagog, care va discuta cu fiecare elev în parte, pentru a-l consilia.