Problemele legate de calitatea apei potabile, sesizate la ANPC şi Apa Nova
Este o întrebare la care reprezentanţi Apa Nova, ANPC şi ai altor instituţii cu activitate în domeniu au încercat să ofere un răspuns în emisiunea Probleme la zi.
Articol de Daniel Neguţ, 18 Septembrie 2015, 15:54
Cât de potabilă este apa potabilă este o întrebare la care specialişti, reprezentanţi ai unor instituţii cu activitate în domeniu, precum şi autorităţi competente au încercat să ofere un răspuns în emisiunea Probleme la zi.
"Oricine este nemultumit de calitatea apei potabile distribuită prin reţeaua publică, la robinet, are două posibilităţi de sesizare: ori face o reclamaţie la ANPC, ori sesizează Direcţia locală de Sănătate Publică şi compania locală de apă, care sunt abilitate să ia masurile care se impun", spune preşedintele ANPC, Marius Dunca.
"Dacă un consumator din aria noastră de activitate reclamă faptul că apa potabilă de la robinet este improprie consumului, putem merge să luăm probe, cu acordul persoanei respective, pentru a analiza şi a identifica despre ce este vorba. Aceste reclamaţii sunt tratate şi rezolvate gratuit", a declarat directorul general adjunct al Apa Nova, Epsică Chiru.
El a explicat de ce rămân urme pe paharele cu apă după ce conţinutul se evaporă.
"Orice fel de apă, imbuteliată sau de la robinet, are o cantitate de săruri în compoziţia sa. Când apa se evaporă, este normal ca aceste săruri să rămână pe pahar. Însă, nu trebuie sa ne îngrijoreze, în mod normal, eventualele urme albicioase de la săruri care pot rămâne pe pahar, după evaporarea apei de la robinet.
"Acestea nu sunt periculoase pentru sănătate, dacă substanţele în cauză, care intră în compoziţia sărurilor respective, respectă reglementările în vigoare", a spus Epsică Chiru.
Audio: Înregistrarea integrală a emisiunii Probleme la zi