Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probleme la zi: Ce şanse are moţiunea în sesiunea extraordinară(TEXT)

RRA: "Probleme la zi": Ce şanse are moţiunea în sesiunea extraordinară - aspecte de natură constituţională

Probleme la zi: Ce şanse are moţiunea în sesiunea extraordinară(TEXT)
Foto cdep.ro

Articol de Radio România Actualităţi, 21 August 2020, 13:03

RRA: "Probleme la zi": Ce şanse are moţiunea în sesiunea extraordinară - aspecte de natură constituţională

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (21 august, ora 12:05) - "Probleme la zi"- Realizator: Sorin Croitorescu - Bună ziua, tuturor! Aşadar, cu mai puţin de o oră în urmă, guvernul a sesizat Curtea Constituţională în privinţa unui conflict de natură constituţională provocat de depunerea moţiunii de cenzură de către Partidul Social Democrat. Domnul Ionel Dancă, şeful Cancelariei prim-ministrului, a spus, la depunerea sesizării, că cere PSD să amâne sau să programeze dezbaterea şi votul moţiunii de cenzură după pronunţarea Curţii Constituţionale. Este subiectul de dezbatere de astăzi de la "Probleme la zi". Îl avem invitat pentru început pe domnul Augustin Zegrean, fost preşedinte al Curţii Constituţionale a României. Bună ziua, domnule Zegrean!

Augustin Zegrean: Bună ziua!

Realizator: Domnule Zegrean, din câte ştiu, Curtea Constituţională, în această perioadă, este în vacanţă. Când credeţi că ar putea dezbate o sesizare de acest fel?

Augustin Zegrean: Ştiu eu? Aşa ştiu, că au programată prima şedinţă de după vacanţă în 15 septembrie, deci până atunci, practic, sunt în vacanţă, dar nu este exclus nici să facă o întrerupere a vacanţei şi să vină să judece dacă consideră că este o problemă urgenţa. Dar, la problemele cu sesizările acestea de conflict constituţional, este un termen mai special, cel puţin 30 de zile poate să dureze.

Realizator: Vroiam să vă întreb, care este diferenţa între aceste sesizări? Deci, sesizări pe o lege, acestea sunt aproape uzuale, dar această sesizare pe conflict, de natură constituţională, nu ştiu cum, până când se pronunţă Curtea, procedura, care este criticată, să spunem, poate continua sau trebuie ntreruptă? Ce se întâmplă?

Augustin Zegrean: Nu trebuie întreruptă. Nu scrie nicăieri că trebuie întreruptă. În nicio situaţie procedura nu se mai intrerupe. Până în 2010, cine făcea o sesizare la Curte pe o lege, dosarul se suspenda până la soluţionarea de către Curte. Din 2010 nu se mai suspendă, că aşa a hotărât parlamentul. Singura situaţie în care ce se suspendă este că dacă este o sesizare pentru control a priori, deci o lege după ce este votată în parlament, dacă se sesizează Curtea printr-un control pe Constituţie înainte de promulgare, presedintele nu poate promulga legea respectivă până când nu se pronunţă Curtea.

Realizator: Deci asta este la legi valabil.

Augustin Zegrean: Numai la legi. Aici, în situaţia aceasta, nu este un moltiv de suspendare şi mai mult decât atât, Constituţia prevede că în termen de trei zile de la prezentarea moţiunii în camerele reunite, aceasta trebuie dezbătută şi votată, deci dacă s-ar amâna această dezbatere, până, eu ştiu, până când Curtea ar soluţiona conflictul, sigur s-ar ajunge să se spună: "Păi, staţi un pic, nu mai putet să votaţi, că au trecut trei zile".

Realizator: Da, e o oarecare încurcătură, mă gândesc, domnule Zegrean.

Augustin Zegrean: Nu este nicio încurcătură. Se fac încurcături, dar soluţiile sunt clare şi cine vrea să cadă în capcane cade şi cred că atâta e tot. Se înceracă tot felul, probabil că nici cei care au făcut moţiunea nu o doresc cu adevărat şi atunci caută soluţii din acestea, care nu au nicio legătură cu Constituţia şi cu practica Curţii. Mai mult decât atât, eu nu cred că este aici vorba de niciun conflct juridic de natură constituţional. Curtea a stabilit, în repetate rânduri, că avem un conflict atunci când o autoritate a statului refuză să-şi îndeplinească o obligaţie care este în sarcina ei prin lege sau prin Constituţie sau când îndeplineşte o atribuţie care nu îi aparţine, intră în domeniul altei autorităţi a statului. Or, aici, faptul că parlamentul a depus o moţiune de cenzură nu este nici o încălcare a nici unei legi. Deputaţii şi senatorii au dreptul să depună moţiuni de câte ori vor pentru că guvernul este în permanenţă, de la învestire şi până la revocare, sub control parlamentar. În sustemul nostru constituţional vedeţi că numirea guvernului se face în urma votului de încredere acordat de parlament./aionescu/Parlamentul poate oricând să retragă oricând acel vot de încredere. Parlamentul este în funcție și în vacanțele parlamentare, nu numai în sesiuni. El este în funcţie de la depunerea jurământului de către parlamentari, deci de la constituirea camerelor până la expirarea mandatului. În această perioadă pot să facă tot ce au de făcut. Nu scrie nicăieri, în nici o Constituție și în nici un regulament că în vacanță, în sesiune extraordinară nu se poate depune moţiune de cenzură. Este o găselniţă, o invenție, care nu are legătură cu Constituția, dar se pare că și celor care au depus această moţiune le convine acest lucru.

Realizator: O să vedem. Din câte știu, chiar astăzi avea programat Partidul Social Democrat o întâlnire a conducerii, a Comitetului Polițic Executiv, dacă nu mă înșel, pentru a stabili calendarul de dezbatere și vot al moțiunii.

Augustin Zegrean: Vedeţi? - şi aici sunt în eroare, pentru că nu partidul, cum, eu ştiu, CEX-ul sau cum îşi zic ei trebuie să stabilească data când se dezbate moţiunea, ci birourile permanente ale celor două camere. Deci pot ei să stabilească orice, dacă nu convocă biroul permanent al celor două camere, a şedinţelor comune, şi - nu? - acel birou nu stabilește data, stabilesc degeaba la partid.

Realizator: Da, este clar, ei stabilesc probabil ce o să propună în cadrul birourilor permanente. Mă gândesc că aceasta este formularea /.../ corectă.

Augustin Zegrean: Da, acum ei se bazează şi pe faptul că au majoritate şi acolo. Vedeţi? - este o situație atipică. De regulă, moțiunea de cenzură o depune opoziția. Ori, ei sunt opoziție formal, pentru că în parlament ei sunt majoritari.

Realizator: Da, iar guvernul este, cum se numeşte, guvern minoritar.

Augustin Zegrean: De aceea, în Constituţie scrie că trebuie dezbătută în trei zile moțiunea, tocmai pentru că fiind depuse de regulă de cei din opoziție, ei nu pot hotărî zilele în care să se voteze şi cum să se voteze. Şi Constituţia a scris: în trei zile trebuie dezbătută și votată...

Realizator: În ședință comună.

Augustin Zegrean: .../.../ lăsăm până la toamnă. În nici o situaţie nu poate să se amâne.

Realizator: Deci este clar că moțiunea va fi dezbătută probabil, dar ce se va întâmplă, domnule Zegrean, în cazul în care curtea, să zicem, constată în, ştiu eu, septembrie, octombrie, când o să judece cauza respectivă, când o să o dezbată, constată că este un conflict de natură constituțională, să spunem?

Augustin Zegrean: Da, pe viitor nu se va mai proceda în felul acesta.

Realizator: Dar actul acesta, moţiunea aceasta rămâne cu rezultatul ei.

Augustin Zegrean: Acţiunea, moţiunea rămâne. Eu am mai spus şi repet şi la radio, că probabil că unii oameni ascultă la televizor, alţii la radio, dacă nu se dezbate sau dacă se dezbate după termenul stabilit de Constituție, abia atunci poate face o contestație la curte, pe motiv că s-a încălcat procedura, s-a încălcat Constituția. Astăzi, nu există motiv de sesizare la curte sau să susţii că este un conflict. Sunt curios ce au scris acolo şi o să caut să văd ce au scris în sesizare, pentru că niciodată curtea nu va verifica oportunitatea unei moţiuni de cenzură sau a unei legi, nu e traba curţii şi numai pe oportunitate pot merge şi din câte am auzit spunându-se prin public de cei de la guvernare, ei invocă mai mult motive de oportunitate, că nu e momentul să se depună o moţiune de cenzură acum. Nu ştiu ce să zic, nu e treaba mea să spun. Eu spun şi cred că ştiu ce să spun în legătură cu cum trebuie făcute lucrurile din punct de vedere constituţional.

Realizator: Da, este şi, sigur, obiectul de activitate al Curții Constituționale, al cărei președinte ați fost. Vă mulțumesc foarte mult, domnule Augustin Zegrean. Fostul președinte al Curții Constituționale din România a fost în legătură telefonică directă cu noi. Discutăm acum cu, să zicem, cei direct implicați, cu reprezentanții partidelor politice. Începem cu senatorul PSD Radu Oprea. Bună ziua, domnule senator!

Radu Oprea: Bună ziua!

Realizator: Domnule senator, știți probabil că a fost depusă sesizarea de la Curtea Constituțională de către guvern legată de procedura depunerii moțiunii de cenzură. Ştiu că PSD urma să discute astăzi calendarul pe care să-l propună în cadrul birourilor permanente pentru dezbaterea moțiunii. Când intenționați să dezbateți totuși moțiunea?

Radu Oprea: Are loc acum un CEX al PSD în care se discută decizia politică referitoare la moţiune de cenzură, felul în care o vom aborda în parlament și este firesc să se întâmple așa. Fiecare partid politic trebuie să aibă o poziție foarte clară pe această, dar îl ascultam pe domnul Zegrean înainte şi are perfectă dreptate./ovidiu/ Încercarea disperată a PNL, a guvernului de a sesiza Curtea Constituțională pe un conflict, cu ghilimelele de rigoare, de latură constituțională arată doar o încercare de a tergiversa o încercare de a mai rămâne cramponaţi de putere că mai am acolo de lucra. Aţi văzut raportul Curții de Conturi referitoare la /.../ pe care le-a dat PNL în pandemie atâta timp cât sunt la guvernare. Deci e o încercare disperată de a crampona de putere şi de a rămâne /la/ putere. Cred că cel mai important lucru pentru noi sunt motivele pentru care acest guvern trebuie să plece şi este evident că economia o duce foarte rău, este evident că puterea de cumpărare a românilor scade, este evident că nu doresc să mărescă alocațiile și nicidecum punctul de pensie, nu vor să respecte legile, ceea ce este mult mai grav sau este poate cel mai grav lucru care se întâmplă cu Guvernul PNL, este evident că începe școala și că nu sunt pregătiţi deloc pentru acest lucru. Nu sunt clari, mai e puțin până la jumătate lui septembrie şi atunci sunt foarte multe lucruri de făcute. Sunt

enorm de multe motive pentru care acest guvern trebuie să plece, cred că ăsta este cel mai important lucru despre moțiune. Apoi chestiunea de procedură, evident, este doar un tertip pentru că domnul Zegrean avea dreptate, spiritul Constituţiei este extrem de clar,

guvernul se află sub control parlamentar. Doar domnul Orban pentru care vacanţa a fost determinantă toată viața lui, el a fost într-o vacanţă eternă, se gândește că parlamentul dacă este în perioadă între sesiuni, atenţie, în Constituţie nu există sintagma vacanţă parlamentară, sunt definite sesiunile ordinare, cealaltă este o perioadă între sesiuni, iar noi acum parlamentul lucrăm, ne aflăm în sesiune extraordinară şi chiar lucrăm foarte intens.

Realizator: Vă mulțumesc foarte mult și vreau să vă rog să rămâneți cu noi în legătură telefonică directă, pentru că o să-l avem invitat imediat și pe domnul senator PNL Daniel Fenechiu, liderul grupului parlamentar pentru a afla şi pinia PNL legată de această..., mai întâi de aspectele de natură constituțională, să spunem, ale procedurii de depunere a moţiunii. Bună ziua, domnule Fenechiu!

Daniel Fenechiu: Bună ziua!

Realizator: Aşadar, domnule Fenechiu, guvernul a sesizat Curtea Constituțională în legătură cu procedura de depunere a moțiunii de cenzură. La ce vă așteptați de la Curtea Constituțională?

Daniel Fenechiu: Păi ne așteptăm la o analiză a argumentelor noastre şi la o decizia a Curţii care să le vaalideze ca şi soluţie la problema invocată de noi, pentru este cât se poate de evident că avem dreptate, PSD-ul pescuieşte în ape tulburi, ei vin cu nişte argumente care sunt generice şi care au o aplicabilitate strict în logica dumnealor şi o să vă explic într-un minut pe scurt. Preşedintele Iohannis venea cu un aspect, de fapt, şi spunea că domne, niciodată în 30 de preactică politic în România, de practică constituţională nu a existat o moţiune de cenzură în afara perioadelor de sesiune de lucru a parlamentului care sunt două: e cea de primăvară care începe pe 1 februarie şi durează până pe 30 iunie, e cea de toamnă care începe pe 1 septembrie şi durează până la finalul lunii decembrie. E adevărat, există posibilitatea legală ca în momentul în care există anumite urgenţe legislative, parlamentul să lucreze şi în sesiune extraordinară, însă interpretarea textului constituţional trebuie făcută din corelarea anumitor prevederi constituţionle, nu prin, atâta vreme cât nu există o dispoziţie clar, nu prin interpretara trunchiată cu excluderea textelor care nu ne convin. 113, despre care tot vorbesc cei de la PSD, spune foarte clar că un..., vorbeşte de sesiuni, iar apoi avem textul care spune că un parlamentar, deputat sau senator, pe parcursul unei sesiuni parlamentare poate semna o singură moţiune, da? Deci în contextul în care Constituţia

şi legiuitorul constiuant au vrut să asigure o siguranţă a circuitului juridic, mergând pe teoria că poţi să demiţi un guvern doar în sesiuni ordinare, asta e raţiunea prevederii că un parlamentar poate semna doar o singură moţiune de cenzură într-o sesiune parlamentară./mnecula/aionescu/A extinde perioada de formulare înseamnă a arunca în aer orice securitate a circuitului constituțional. Pentru că, gandiți-vă, că din 20 decembrie până pe 1 februarie avem 40 de zile și s-ar putea, teorteric, face 4 sesiuni de 10 zile în care să faci 4 moțiuni de cenzură, iar vara avem 2 luni de zile în care, din nou, ai putea face 4 sesiuni de 15 zile și 6 sesiuni de câte 10 zile. Una peste alta, e cât s poate de evident că scopul acestei moțiuni este unul strict politic, demagogic în care PSD-ul încearcă să încurce Guvernul cum a făcut de la investire, da. Și urmează să vedem ce spune Curtea Constituțională, însă, idependent de ce spune Curtea, independent de evoluția lucrurilor, PNL este pregătit pentru a participa la alegerile din septembrie locale să le câștige. Și la alegerile parlamentare, când vor fi ele, când vor fi în decembrie, să le câștigăm /.../, să nu mai avem nevoie, practic, de intervenția Curții pentru lămurirea anumitor probleme, generând /.../ de către PSD.

Realizator: Domnule Fenechiu, spuneți-mi, în cazul în care ar fi depus PSD, să punem, moțiunea după 1 septembrie ar fi dispărut toată această discuție despre oportunitatea, despre momentul, despre sesiune.

Daniel Fenechiu: Cu siguranță!

Realizator: Haideți să-l întreb și pe domnul Oprea, aș vrea.

Daniel Fenechiu: O clipă! O clipă să mai spun ceva înainte să-l întrebați!

Realizator: Vă rog!

Daniel Fenechiu: Dacă ar fi depus-o după 1 septembrie, nu ar fi putut să se bată cu cărămida în piept că domniile lor se bat pentru drepturile românilor la pensie de 40%. Dacă ar fi depus-o după 1 septembrie, nu l-ar fi ajutat pe domnul Ciolacu și pe echipa domniei sale, la congresul care are loc de mâine încolo, să aibă o poziție foarte bună în cadrul partidului. Deci scopurile sunt strict populiste pentru că dacă PSD-ul ar fi vrut să apere cu adevărat acei 40%, care sunt de neapărat pentru că până și Adrian Năstase, primul istru etalon al domniilor lor, a declarat în urmă cu o lună că nu pot fi majorate și că el ca prim-ministru nici nu s-ar gândi la așa ceva. Deci, în contextul ăsta, dacă PSD-ul voia să facă ceva, depunea moțiunea de cenzură la sfârșitul sesiunii precedente. Deci nu într-un moment în care știa că nu generează nicio consecință. Deci, practic, ei sunt în situația așa/.../, lăsăm Guvernul PNL să facă /.../, după care aruncăm cu /.../ majorat-o.

Realizator: Ce spuneți, domnule Oprea? Mai sunteți cu noi în legătură telefonică directă?

Radu Oprea: Sigur! Sunt cu dumneavoastră /voci suprapuse/

Realizator: Domnule Oprea, și pe dumneavoastră vreau să vă întreb. Dacă s-ar fi depus moțiunea în sesiunea normală, în sesiunea ordinară cum i se spune, de la 1 septembrie, nu ar fi fost mai simplu, mă gândesc?

Radu Oprea: Este o temă falsă aceasta cu momentul depunerii moțiunii și este singura găselniță de care se pot agăța, în disperarea lor, cei de la PNL. Controlul parlamentar asupra Guvernului este 365 de zile pe an, nu ține cont de perioada între sesiuni, sub nicio formă. Iar acum, suntem în sesiune extraordinară, deci lucrăm. Asta este mai mult decât evident, au explicat-o și cei care sunt foarte buni constituționaliști cum este domnul Zegrean. /voci suprapuse/

Realizator: O secundă numai să explic și pentru ascultători, să îi informez, de fapt, poate nu știu chiar toți, între 21 și 31 august este sesiune extraordinară la ambele camere. E corect, domnule Oprea, nu?

Radu Oprea: Este foarte corect!

Realizator: Iată!

Radu Oprea: Și ca să demontez foarte rapid ce susținea domnul avocat Fenechiu, de data aceasta, pentru că invoca articolul 113, Moțiunea de Cenzură din Constituție și pentru că spunea despre PSD că ar culege trunchiat doar textele care îi convin, vreau să spun că dumnealui tocmai a făcut acest lucru în ceea ce v-a spus mai devreme dumneavoastră și ascultătorilor Radio România Actualități. Pentru că dacă ar fi fost curios și ar fi citit acest articol 113, în integralitatea lui, ar fi constat că în alineatul 4 că acolo este o distincție extrem de clară și spune așa: Dacă moțiunea de cenzură a fost respinsă, deputații și senatorii, care au semnat-o, nu mai pot iniția în aceeași sesiune o nouă moțiune de cenzură. Mă rog! Și mai există o excepție, atenție! Moțiunea trecută a trecut de Parlament! Da, deci moțiunea, care a fost inițiată în sesiunea ordinară, a trecut de Parlament. Deci, nu suntem într-o asemenea situație și atunci domnul Fenechiu nu are dreptul cu binecunoscutele artificii pe care le poate face un avocat de talia dumnealui să inducă ascultătorilor dumneavoastră informații greșite./rjurubita/aionescu/Și m-aș întoarce, că noi avem o dezbatere foarte mare asupra formei. Fondul problemei este cel mai important și acesta este faptul că acest guvern iresponsabil, acest guvern care a eșuat în gestionarea pandemiei trebuie să plece cât mai repede. De aceea, chiar și în această perioadă între sesiuni, în sesiune extraordinară. Da? PSD trebuia să depună această moțiune de cenzură, pentru că acest guvern este unul toxic și face foarte mult rău României.

Realizator: Ce spuneți domnule Fenechiu?

Daniel Fenechiu: Păi, dacă veți urmări retorica PSD, veți constata că manualul lor de comunicare insista foarte mult asupra "guvern toxic", "inconștient" și așa mai departe. Deci sunt o serie de sintagme, pe care le văd reluate la toți comunicatorii PSD, care însă nu pot să vină cu elemente concrete. În contextul în care spun treaba asta, oameni care au făcut parte sau au susținut guvernul Dăncilă și vorbesc de faptul că guvernul Orban ar fi un guvern rău, un guvern toxic și așa mai parte, este, vreau să vă spun, o glumă care nici măcar nu merită comentată. /.../ ar trebui să spun ceva, pentru că văd că este rostogolită în toate mesajele comunicatorilor PSD, ideea că raportul Curții de Conturi ar fi atestat că PNL a furat, a făcut, a nuștiu mai ce. Nimic mai fals. Sunt necesare două precizări. Prima precizare este că raportul Curții de Conturi, întocmit la solicitarea Parlamentului, este un raport preliminar și nu un raport final și ar fi bine să așteptăm concluziile. Lucrul nr.2, dacă ne vom uita pe ceea ce colegul meu numește hoții, vom constata că mare parte din sumele pe care Curtea constată în raportul preliminar, susține raportul preliminar, că nu au fost cheltuite în raport de prevederile legii, sunt cheltuieli efectuate de autorități locale, de consilii județene, iar îmi pole position, în frunte, se găsesc lideri marcanți județeni ai Partidului Social Democrat./cmorozanu/aionescu/ Eu am evitat să vorbesc despre raportul Curţii de Conturi - unu, pentru că e preliminar şi pot apărea modificări până la forma finală şi doi, din decenţa faţă de faptul că până nu este stabilit cu certitudine un lucru, nu pot să arunc cu noroi în cineva. Însă pentru ca românii să fie bine informaţi, aşa stau lucrurile. Avem un raport preliminar, iar ca să vorbeşti de hoţie şi de alte lucruri într-un stat de drept e necesar ca aceasta să fie constatată, printr-un raport preliminar.

Realizator: Aşadar, am trecut chiar și la forma, la fondul problemei, la fondul moțiunii de cenzură. Vă mulțumesc amândurora. Am stat de vorbă cu senatorii Radu Oprea, de la PSD și Daniel Fenechiu, de la PNL. Şi acum aș vrea să îl invit în discuție pe deputatul Partidului Mișcarea Populară, domnul Petru Movilă. Bună ziua, domnule Movilă!

Petru Movilă: Bună ziua! Bună ziua ascultătorilor Radio România Actualităţi. Bineînţeles, colegilor mei Oprea şi Fenechiu.

Realizator: Domnule Movilă, vreau să vă întreb întâi cum vede Partidul Mişcarea Populară acest conflict de natură constituțională între guvern și parlament, acuzat de Guvern?

Petru Movilă: Da, tema de astăzi are două componente: componentă administrativă privind modul în care este depusă moţiunea, dacă sunt îndeplinite condiţiile legale şi constituţionale pentru a fi depusă şi când trebuie dezbătute, pentru că pe Constituţie ar trebui dezbătute în trei zile - duminică ar fi termenul final - şi conţinutul, care conținutul este o poveste de care mă minunez, pentru că tot ce am văzut în conținut, acuzaţii şi propuneri PSD sunt ceea ce au propus când au luat guvernarea, când au guvernat, din 2012, din 2016 şi aşa mai departe. Eu sunt, ca să vă spun, siderat, sunt foarte critic, dacă vreţi, în sensul corect şi le atrag atenţia: bă, fraţilor de la PSD, aţi guvernat şi aţi putut face aceste lucruri. Ce naiba? Nu aţi făcut nimic, nimic, nimic, nimic, din contră, însă, clar sunt probleme, sunt probleme. Nici Guvernul Orban nu funcţionează impecabil, sunt probleme. Dacă vorbim de modul în care a fost gestionată pandemia au fost foarte multe bâlbâieli. Pandemia a fost vehicul electoral pentru toată lumea, pentru că parlamentul prin modificările şi completările la legi, la ordonanţe, la stările de pandemie care au fost elaborate de Comitetul Naţional pentru starea de alertă, de urgenţă a făcut, ba a venit cu foarte multe completări ciudate. care au fost declarate neconstituţionale.

APEL MATINAL – În direct cu Toni Greblă, președintele AEP
România 21 Noiembrie 2024, 21:56

APEL MATINAL – În direct cu Toni Greblă, președintele AEP

Apel matinal, de luni până vineri de la ora 8.30.

APEL MATINAL – În direct cu Toni Greblă, președintele AEP
Acordarea de ajutoare de urgenţă pentru 430 de familii şi persoane singure
România 21 Noiembrie 2024, 21:43

Acordarea de ajutoare de urgenţă pentru 430 de familii şi persoane singure

Guvernul a aprobat acordarea de ajutoare de urgenţă în sumă totală de aproape 1.800.000 lei, pentru sprijinirea a 430 de...

Acordarea de ajutoare de urgenţă pentru 430 de familii şi persoane singure
1.200 de medici de recuperare şi 400 de rezidenţi au intrat în grevă japoneză
România 21 Noiembrie 2024, 21:36

1.200 de medici de recuperare şi 400 de rezidenţi au intrat în grevă japoneză

1.200 de medici de recuperare şi 400 de rezidenţi au intrat în grevă japoneză, nemulţumiţi de decizia Comisiei pentru...

1.200 de medici de recuperare şi 400 de rezidenţi au intrat în grevă japoneză
Pompierii sunt pregătiţi să intervină în contextul avertizărilor de fenomene meteo periculoase
România 21 Noiembrie 2024, 21:32

Pompierii sunt pregătiţi să intervină în contextul avertizărilor de fenomene meteo periculoase

Aproape 5.000 de pompieri cu peste 4.000 de mijloace tehnice sunt pregătiţi să intervină în sprijinul populaţiei şi al...

Pompierii sunt pregătiţi să intervină în contextul avertizărilor de fenomene meteo periculoase
Echipe de intervenţie acţionează pentru limitarea efectelor produse reţelei de distribuţie a energiei electrice
România 21 Noiembrie 2024, 21:20

Echipe de intervenţie acţionează pentru limitarea efectelor produse reţelei de distribuţie a energiei electrice

Peste 70 de echipe de intervenţie ale reţelei de distribuţie a energiei electrice acţionează joi pentru limitarea efectelor...

Echipe de intervenţie acţionează pentru limitarea efectelor produse reţelei de distribuţie a energiei electrice
Programul Rabla pentru tractoare
România 21 Noiembrie 2024, 20:02

Programul Rabla pentru tractoare

Valoarea tractorului nou nu trebuie să depășească 55.000 euro.

Programul Rabla pentru tractoare
Cod roșu de vânt și ninsori
România 21 Noiembrie 2024, 19:56

Cod roșu de vânt și ninsori

Din cauza rafalelor de vânt s-au înregistrat deja numeroase pagube.

Cod roșu de vânt și ninsori
Votul în străinătate pentru primul tur al alegerilor prezidențiale
România 21 Noiembrie 2024, 19:51

Votul în străinătate pentru primul tur al alegerilor prezidențiale

Sunt 950 de secții de votare în afara țării, cu 35 mai multe față de cele de la europarlamentarele din iunie.

Votul în străinătate pentru primul tur al alegerilor prezidențiale