Prin acordarea de burse de merit şi elevilor cu note mici se doreşte stimularea învățării individuale
Ministerul Educației răspunde criticilor apărute în presă în ultima perioadă, conform cărora bursele de merit se acordă și elevilor cu medii sub 5.
Articol de Florin Lepădatu, 02 Noiembrie 2023, 07:52
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI - Ministerul Educației răspunde criticilor apărute în presă în ultima perioadă, conform cărora bursele de merit se acordă și elevilor cu medii sub 5. Reprezentanții instituției spun că procentul e mic, puțin sub 2% dintre elevi, iar prin acordarea banilor, chiar și pentru cei cu medii mici, se dorește stimularea învățării. S-a ajuns în această situație pentru că noua lege a educației, care a intrat în vigoare în septembrie, stabilește că pot primi burse de merit și elevii de la un liceu extrem de bine cotat, unde mediile sunt peste 9, și cei de la un liceu mai slab, unde mediile sunt între 5 și 7 sau chiar mai mici.
Reporter: Nicoleta Turcu - ”Aproape 8.500 de elevi care au media sub 5 iau bursa de merit, iar dintre aceștia 158 au media sub 2. Datele sunt de la Ministerul Educației și sunt valabile pentru luna octombrie a acestui an. De menționat, de asemenea, faptul că 52,55% din totalul burselor de merit sunt acordate pentru rezultate obținute între 9,50 și 10, precizează ministerul. Cuantumul burselor de merit a crescut de la 200 lei pe lună la 450 lei pe lună în septembrie, când au intrat în vigoare noile legi ale învățământului, iar odată cu creșterea sumei pentru bursa de merit s-a dublat și numărul celor care o primesc, pentru că, spune noua lege, bursele de merit se acordă primilor 30% dintre elevii fiecărei clase, în ordinea descrescătoare a mediilor anuale sau de admitere, indiferent de notă. Instituția transmite că, prin acordarea banilor în acest fel, se dorește stimularea învățării individuale, încurajarea unei competiții constructive în fiecare clasă de gimnaziu și liceu, reducerea disparităților sociale, precum și îmbunătățirea mediei naționale a rezultatelor obținute de elevi, luând în calcul contextele de învățare diferite, atât la examenele naționale, cât și la testările internaționale.”/RADOR RADIO ROMÂNIA/