Prima Strategie de Siguranță Rutieră derulată de Compania de Drumuri
"Nicio persoană nu și-a pierdut viața în accidente de circulație pe tronsoanele de drum cu programe pilot de siguranță rutieră".
Articol de Alex Lancuzov, 30 Ianuarie 2020, 15:18
Prima Strategie de Siguranță Rutieră pe care o derulează Compania de Drumuri: "Nicio persoană nu și-a pierdut viața în accidente de circulație pe tronsoanele de drum cu programe pilot de siguranță rutieră".
Încep lucrările pentru creșterea siguranței rutiere la toate cele 246 de treceri de cale ferată de pe Drumurile Naționale
300 de Puncte Negre pe Drumurile Naționale dintre care 140 cu risc mare de accidente
Nicio persoană nu și-a pierdut viața -anul trecut- în accidente de circulație pe tronsoanele unde Compania de Drumuri a derulat proiecte pilot pentru creșterea siguranței în trafic.
Este vorba despre măsuri precum resistematizarea circulației pe DN 2 București – Urziceni sau montarea parapetelor pe role care atenuează impactul în zonele periculoase de pe DN 7 ( Chitila) și DN 2 (Coșereni IL).
Practic, aceste proiecte pilot au dat rezultate foarte bune ceea ce înseamnă că vor continua și vor fi extinse și pe alte șosele.
Cel mai important program pentru reducerea accidentelor începe de luna viitoare și constă în măsuri de siguranță la toate cele 246 de treceri de cale ferată de pe Drumurile Naționale, a anunțat la RRA, Flavius Pavăl, directorul Departamentului de Siguranță Rutieră din CNAIR :
,,Am obținut finanțare europeană neramursabilă pentru acest proiect de cca. 29 de milioane de lei. La fiecare trecere la nivel cu linia de cale ferată se vor monta stâlpi pentru iluminat, delimităm sensurile de circulație cu stâlpișori care să împiedice depășirea și așternem un covor roșu cu aderență foarte bună la frânare. Antreprenorul și-a asumat că finalizează în medie, 11 treceri de cale ferată pe lună pentru a respecta termenul contractual de 2 ani. Am informat CFR Infrastructură și nu vor fi restricții pentru circulația feroviară.”
Un alt proiect cuprins în Strategia de Siguranță Rutieră se referă la sectoarele de drum cu rată mai mare de accidente cunoscute ca puncte negre.
Statistica Poliției Rutiere arată că pe rețeaua de Drumuri Naționale sunt peste 300 de puncte negre din care 140 foarte periculoase iar un consultant extern care va câștiga licitația urmează să propună măsurile de siguranță necesare.
Județul cu cele mai multe puncte negre este Prahova cu 11 astfel de zone, dintre care 8 pe DN 1. DN 7 Valea Oltului în județul Vâlcea are șapte astfel de zone foarte periculoase.
România are o Strategie Națională de Siguranță Rutieră pentru perioada 2016 – 2020 adoptată prin Hotărâre de Guvern însă foarte puține dintre propuneri au fost puse în practică.
Aproape 1900 de oameni își pierd viața în fiecare an în accidente de circulație, România fiind (încă) foarte departe de atingerea obiectivului propus de UE, acela de a reduce cu 50 % numărul victimelor din accidente rutiere.
Cele mai periculoase șosele din țară sunt DN 2 București – Suceava, DN 1 București- Cluj –Oradea și DN 6 București-Craiova-Timișoara.