Poşta Română va distribui cardurile de energie de la începutul lunii viitoare
Dacă pentru cei care locuiesc la casă, condiţiile de utilizare a acestui ajutor sunt mai simple, în cazul celor de la bloc, procedura este mai complicată.
Articol de Bogdan Isopescu, 18 Ianuarie 2023, 19:34
Poşta Română va începe să distribuie, de la 1 februarie, cardurile de energie acordate de Guvern persoanelor cu venituri reduse, pentru plata facturilor la electricitate şi la încălzirea locuinţelor.
Dacă pentru cei care locuiesc la casă, condiţiile de utilizare a acestui ajutor sunt mai simple, în cazul celor de la bloc, procedura este mai complicată.
Cei 1.400 de lei vor fi dați în două tranșe de 700 de lei, sub forma unui card de energie. Un document care însă nu conține bani precum un card bancar, ci este doar o dovadă că ai dreptul la acest ajutor. Cardul de energie va fi distribuit în luna februarie de către Poșta Română, care și-a reconfigurat personalul și aparatura pentru a face față proiectului care are în vizor câteva milioane bune de români.
"Odată ce aceste persoane primesc cardul de energie, vor putea să vină fie în oficiile poștale și să își plătească factura, fie, ca să venim în ajutorul beneficiarilor, vom dota poștașii să încaseze aceste facturi și la oameni acasă", spune directorul Poștei Române, Valentin Ştefan.
Dar asta doar pentru cei care locuiesc la casă. Pentru cei care locuiesc la bloc, lucrurile se complică. De fapt, se complică pentru administratorul asociației de locatari, pentru că el, în cazul facturii la termie centralizată, plătește în relația cu furnizorul o singură factură pentru întreg blocul, nu pentru fiecare apartament. Așa că, în acest caz, asociația primește de la poștă un document în plus pentru fiecare apartament, unde există beneficiari ai ajutorului de 1.400 de lei, un certificat de validare.
În baza acestor certificate se întocmește apoi factura generală care va fi dusă la poștă. Din cauza acestor complicații, reprezentanții asociațiilor de proprietari solicită Guvernului să simplifice modalitatea de acordare a ajutorului.
Președintele Asociației de Proprietari din România, Radu Opaina, spune că, spre exemplu, una din modalități ar fi aceea de a oferi acest ajutor asemănător tichetelor de masă sau a voucherelor valorice.
"Venea cu tichetul la administrator, primea administratorul tichetul, îl dădea mai departe la furnizori. Şi a doua modalitate mai simplă, prin mandat poştal. Să se ducă cu mandat poștal la fiecare beneficiar și să dea banii. Şi cu banii ăia, omul își plătea nevoile, nu? Că pentru asta sunt banii ăia, nu sunt pentru altceva", este de părere Radu Opaina.