Posesori de credite acuză unele instituţii bancare
Posesori de credite acuză instituţiile bancare că amână în mod deliberat aplicarea ordonanţei 50/2010.
06 Septembrie 2010, 15:02
Posesorii de credite acuză instituţiile bancare că amână în mod deliberat aplicarea ordonanţei 50/2010 şi că i-ar atribui interpretări proprii pentru a păstra comisioane abuzive.
Clienţii s-au organizat şi numai în câteva zile grupul celor nemulţumniţi de clauzele din contractele semnate cu băncile a ajuns la câteva mii.
Ei ameninţă cu procese în situaţia în care contractele nu vor fi renegociate.
În prima fază, clienţii au deschis un forum pe internet unde şi-au împărtăşit opiniile.
Au urmat plângeri la ANPC, care au vizat în primul rând comisioanele de care nu au fost informaţi la momentul semnării contractelor.
Ordonanţa de urgenţă 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori aduce, în teorie, modificări ale legislaţiei în domeniu şi obligă instituţiile de creditare să-i respecte prevederile.
Nu însă şi în practică, spun reclamanţii, deoarece specialiştii băncilor îi aduc interpretări proprii şi în plus se folosesc de un tertip pentru a nu adăuga acte adiţionale vechilor contracte.
Avocatul unui grup de posesori de credite nemulţumiţi cere inclusiv intervenţia Băncii Centrale pentru rezolvarea problemei.
Deocamdată, grupul de clienţi care este reprezentat de avocat nu a întreprins vreo acţiune colectivă pe cale oficială către bancă, spune Corina Vasile, director de comunicare şi relaţii publice.
Chiar şi aşa, există solicitări ale clienţilor, însă individuale, cărora instituţia bancară le răspunde la agenţiile din teritoriu. Scrisorile de informare nu au ajuns însă la clienţi.
"Orice client, oricând poate să vină în agenţia care este mai apropiată să întrebe şi de acte adiţionale sau orice lucruri legate de ordonanţa 50. Scrisorile probabil vor ajunge săptămâna viitoare la clienţi, în special la cei care au în contracte dobândă variabilă", spune Corina Vasile.
Comisionul de rambursare anticipat şi alte astfel de taxe vor fi eliminate, conform ordonanţei 50, mai spune directorul.
Prin urmare, o imixtiune a Băncii Centrale, mai spune Corina Vasile, nu ar fi justificată, mai ales că instituţia care are atribuţii în soluţionarea eventualelor plângeri este ANPC.