Poliţia lansează campania "Alege siguranţa!"
Scopul campaniei este informarea cetăţenilor cu privire la măsurile de autoprotecţie care trebuie adoptate pentru reducerea riscului de a deveni victime.
22 Iunie 2010, 14:52
Inspectoratul General al Poliţiei Române a lansat Campania naţională de prevenire a criminalităţii “Alege siguranţa!”.
Campania urmează a se derula în perioada iunie – noiembrie 2010, sub sloganul "Nu le face viaţa uşoară infractorilor!”.
Scopul campaniei este informarea cetăţenilor cu privire la măsurile de autoprotecţie care trebuie adoptate pentru reducerea riscului de a deveni victime.
Analiza dinamicii criminalităţii din ultimii ani a evidenţiat faptul că infracţiunile contra patrimoniului au reprezentat o pondere însemnată în ansamblul fenomenului infracţional, determinând astfel alegerea prevenirii acestui segment de infracţionalitate ca prioritate naţională a Poliţiei Române în anul 2010.
Video: Spotul cu o tâlhărie
Campania îşi transmite mesajul printr-un site specializat de recomandări preventive specifice tipurilor de infracţionalitate cel mai frecvent întâlnite în ultima perioada de timp, dar şi prin intermediul unor spoturi audio-video realizate în parteneriat public-privat.
Site-ul este găzduit de serverul politiaromana.ro şi poate fi accesat la adresa www.politiaromana.ro/prevenire sau indirect din site-ul oficial al Poliţiei Române, www.politiaromana.ro, secţiunea prevenirea criminalităţii.
Video: Spotul cu furtul dintr-un apartament
Accesând site-ul, pot fi obţinute informaţii referitoare la protecţia copiilor, prevenirea violenţei în mediul şcolar, violenţa intrafamilială, sfaturi pentru persoanele în vârstă, comportament antisocial, prevenirea tâlhăriilor, furturi din locuinţe, furturi de şi din auto, prevenirea furturilor din buzunare, genţi, înşelăciuni prin corespodenţă, fraude cu carduri bancare, protecţia societăţilor comerciale, obiecte de artă şi antichităţi, mediul rural (infracţiuni frecvente, case de vacanţă), o vacanţă sigură.
Spoturile video publicate prezintă situaţii ipotetice, o tâlhărie, un furt dintr-un apartament şi un furt dintr-un autoturism, fiind create cât mai real posibil, pentru ca populaţia să conştientizeze riscurile.
Campania mizează pe ideea că un om prevenit este un om salvat!
Video: Spotul cu furtul dintr-o maşină