Podul hobanat al pasajului Basarab, în faţa ultimelor teste
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a estimat că testele, care constau în încărcarea maximă a podului cu aproximativ 1.500 de tone, vor dura aproximativ 48-72 de ore.
Articol de Paul Poteraşi, 30 Mai 2011, 20:20
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a participat luni la primele teste cu încărcare maximă a podului hobanat al pasajului Basarab, precizează Agerpres.
Primarul general a estimat că testele, care constau în încărcarea maximă a podului cu aproximativ 1.500 de tone - 13 tramvaie şi 26 de camioane -, vor dura aproximativ 48-72 de ore, cel mult.
Măsurătorile privind deplasările în plan vertical şi orizontal ale elementelor structurii de rezistenţă au rolul de a confirma datele prevăzute în proiect, astfel încât să se asigure nivelul prevăzut de siguranţă al pasajului.
"După ce terminăm şi cu aceste probe, necesare dării în folosinţă a pasajului, cât de curând îi dăm drumul. Să văd că rezultatele sunt în ordine şi să le binecuvânteze proiectantul şi constructorul", a declarat Sorin Oprescu.
Primarul general al Capitalei a anunţat că staţia de tramvai va fi gata ulterior.
"Tramvaiul nu o să oprească o perioadă de timp, pentru că se lucrează la lift", a precizat edilul-şef, menţionând că au fost instalate majoritatea semnelor de circulaţie, inclusiv cele care marchează urcările şi coborârile de pe pod.
Costul total "se ridică la 1 miliard de lei"
Sorin Oprescu a spus că urmează să fie montat şi sistemul de avertizare seismică.
"Calculele de trafic au fost făcute iar acest pod scuteşte bucureştenii la buzunar - mă refer la benzină, la pneuri, la timpul de parcurgere a traseului, dintre piaţa Victoriei şi cartierele Drumul Taberei şi Militari", a mai declarat primarul general al Capitalei.
Potrivit primarului general, mai sunt de amenajat parcările din zona pasajului Basarab, precum şi bd. Banu Manta.
Costul total al pasajului se duce către 1 miliard de lei, a informat Sorin Oprescu.
Conform constructorului, acest pod este aşteptat de bucureşteni de zece ani, când a fost prima idee de realizare a acestuia.
"Este o lucrare ieşită din comun, e cel mai lat pod din Europa, 44 de metri, la construcţie au lucrat aproximativ 400 de muncitori, în medie, dar au fost şi momente în care s-a lucrat cu 800 de oameni.
"Proba la apă a trecut-o, este singurul pod hobanat cu staţie de tramvai pe el. Podul are un sistem complex de protecţie antiseismică, ceea ce nu s-a mai făcut în România", a declarat şeful de şantier, Grigorie Verenciuc.