Podul Calafat - Vidin, al doilea peste Dunăre, inaugurat
Taxa de trecere pentru un autoturism va fi de 6 euro -de 4 ori mai ieftin decât cu feribotul. Peste o sută de mii de vehicule ar urma să traverseze zilnic podul.
14 Iunie 2013, 16:51
Premierul Victor Ponta şi omologul său bulgar, Plamen Oreşarski, participă alături de comisarul european pentru dezvoltare regională, Johannes Hahn, la inaugurarea Podul Calafat - Vidin, al doilea peste Dunăre între cele două ţări.
Construcţia de doi kilometri, cofinanţată din Fondul de coeziune al Uniunii Europene, este parte a coridorului paneuropean de transport, care leagă oraşul german Dresda de cel turc, Istanbul.
Conform estimărilor, peste o sută de mii de vehicule ar urma să traverseze zilnic podul.
Taxa de trecere pentru un autoturism va fi de 6 euro - adică de 4 ori mai ieftin decât cu feribotul, însă partea bulgară şi-a arătat intenţia de a scădea şi mai mult tarifele.
România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului peste Dunăre în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat, din cauza fondurilor insuficiente.
Vineri după-amiază, şeful executivului român şi comisarul pentru dezvoltare regională au asistat, la Institutul de Fizică şi Inginerie Nucleară de la Măgurele, la începerea lucrărilor de construcţie - tot cu fonduri comunitare - a celui mai mare laser din lume.
Victor Ponta a afirmat că pentru finalizarea acestui proiect - care va avea aplicaţii multiple în domenii precum fizica, ingineria nucleară sau medicina - vor lucra atât cercetători din străinătate, cât şi tineri din ţară.
Lasărul ELI-NP, primul pas pentru a lupta împotriva exodului creierelor
La rândul său, comisarul european pentru dezvoltare regională, Johannes Hahn, a precizat că Proiectul tehnologic al laserului ELI-NP de la Măgurele este primul pas important pentru a lupta împotriva exodului creierelor.
El a arătat că proiectul de la Măgurele este primul de o asemenea anvergură pentru acest tip de infrastructură ce va fi realizat în noile state membre ale Uniunii şi a punctat faptul că UE contribuie cu fonduri structurale de aproximativ 260 de milioane de euro.
Johannes Hahn a remarcat că este pentru prima dată când fondurile structurale vor finanţa infrastructura în domeniul ştiinţific, reamintind în acest context că a fost ministru pentru ştiinţă şi tehnologie.
În discuţiile avute cu oficialităţile române, comisarul pentru dezvoltare regională, Johannes Hahn, a anunţat că programul de finanţare europeană în domeniul transporturilor destinat României ar putea fi deblocat săptămâna viitoare.
El a arătat că România are datoria de a folosi această oportunitate, pentru a accelera utilizarea fondurilor structurale şi a implementa proiectele.
Şeful executivului român a spus că România a făcut eforturi uriaşe în ultimul an pentru a îmbunătăţi radical modul în care sunt utilizate fondurile europene alocate în perioada 2007-2013.
Premierul a subliniat că România a lucrat foarte mult pentru deblocarea Programului Operaţional Sectorial Transport şi pentru a îmbunătăţi modul de aplicare a programului de creştere a competitivităţii.