Pierderi de aproximativ 2,5 miliarde de euro pe an pentru transportatorii rutieri, din cauza faptului că România încă nu este în spaţiul Schengen
Transportatorii rutieri susţin că au pierderi de aproximativ 2,5 miliarde de euro pe an, din cauza faptului că România încă nu este în spaţiul de liberă circulaţie Schengen.
Articol de Florin Lepădatu, 26 Aprilie 2023, 11:12
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI - Transportatorii rutieri susţin că au pierderi de aproximativ 2,5 miliarde de euro pe an, din cauza faptului că România încă nu este în spaţiul de liberă circulaţie Schengen, iar la frontierele cu Bulgaria şi mai ales Ungaria pierd zeci de ore. Secretarul General al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România, Radu Dinescu, a precizat pentru Radio România Actualităţi, că 25 - 30% din timpul de parcurs este piedut în cozi, deşi suntem de 16 ani membri ai Uniunii Europene.
Radu Dinescu: ”Timpii de așteptare variază între 30 de minute şi 72 de ore. Astfel, camioanele staționează forțat 23,5 milioane de ore pe an.”
-: Asta înseamnă o problemă de competitivitate, de siguranță, pentru că timpul pierdut în frontieră se contorizează ca timp de parcurs.
Radu Dinescu: ”Cu cât ești mai apropiat de frontieră și operezi o cursă mai scurtă, cu atât ponderea timpului petrecut în așteptarea trecerii frontierei reprezintă un timp mai mare din timpul total al cursei. Adică, dacă fac Timișoara-Budapesta pe o cursă pe care pot s-o fac într-o zi și eu stau 24 ore să trec frontiera, e evident că-mi dublează timpul.”
Şi în această dimineaţă sunt cozi mari la toate vămile din vestul ţării, Petea, Borş, Vârşand şi Nădlac 2, iar timpii de aşteptare vor creşte şi mai mult spre finalul săptămânii, pentru că în Ungaria vor fi restricţii extinse pentru ziua liberă de 1 mai.