Piaţa hotelieră din România, în continuare atractivă
Piaţa hotelieră din România a fost, în 2017, a doua cea mai atractivă din regiune, după Polonia, în ceea ce priveşte sectorul de tranzacţii.
Articol de Florin Lepădatu, 06 Martie 2018, 11:30
Piaţa hotelieră din România a fost, în 2017, a doua cea mai atractivă din regiune, după Polonia, în ceea ce priveşte sectorul de tranzacţii, în urma a două vânzări majore, cu o valoare cumulată de 183 de milioane de euro, se arată într-o analiză realizată de o companie internaţională de consultanţă imobiliară, remisă marţi Agerpres.
Cele două tranzacţii majore care au adus România în atenţia investitorilor din domeniu au fost vânzarea complexului Radisson Blu din Bucureşti şi a Hotelului Vienna House Easy Airport (fostul Angelo Otopeni).
Bucureştiul rămâne în continuare o destinaţie preponderent de business, fapt reliefat şi de durata medie de şedere în hotelurile din oraş, de doar 1,63 zile, indicator aflat la un nivel comparabil pieţei hoteliere din Varşovia.
În schimb, hotelurile din Praga îşi primesc turiştii, în medie, pentru 2,35 zile, în timp ce în Budapesta cazarea medie are o durată de 2,25 zile, cele două oraşe fiind destinaţii mai atractive pentru turismul de tip city-break.
În următorii trei ani, experţii estimează o creştere de minimum 10% a capacităţii de cazare a hotelurilor din Bucureşti, ţinând cont de proiectele planificate sau aflate deja în construcţie, hoteluri noi urmând a fi dezvoltate şi în majoritatea oraşelor mari ale ţării.
Piaţa hotelieră din Bucureşti este dominată de hoteluri de 4 şi 5 stele, care reprezintă peste 70% din capacitatea totală, în timp ce hotelurile de 1 şi 2 stele au o pondere de doar 10%.